خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه پزشکی یعنی در خدمت سلامت مردم با همه وجود بودن و با این معنی عبادت است گفت: عبادت برای پول نیست و هیچ وقت علل و عوامل بیرونی نمی تواند او را منحرف کند.
کد خبر: ۹۰۰۵۱۶۴
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز در جمع پزشكان و اعضاي شوراي بسيج جامعه پزشكي استان اظهارداشت: تعبیر کلمه بسیج در استعمال اصلاح این واژه مراد این تفکری است که همراه با فلسفه وجودی هر موضوعی است که پزشکی، تجاری، کسب و کار یا در سازمانهای اداری و نظامی و غیره باشد.

وی عنوان کرد: هر حرفه ای اگر همراه با هدف اصلی فلسفه وجودی آن باشد یعنی اینکه بشر بر حسب تجربی که نیازهای خودش را تشخیص داده مثل اینکه نیاز پیدا کرده که کشت و کار کند برای چه هدفی است؟

عبادی ادامه داد: مراد برای تامین نیاز انسانهاست که هر کدام کالایی را تولید کرده که یکی اضافی و یکی کم دارد که مسئله تجارت و بده و بستان بوجود می آید اما برای سهولت در امور زندگی انسانی است.

وی اضافه کرد: این تبادل ها به این روش مشکلاتی دارد برای تسهیل در این امر بهتر است از دو فلز گران قیمت برای تبادل دو کالا استفاده شود که تسهیل در تجارت است که در زمان معاصر تبدیل به اسکناس کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: هرگاه انسان احساس نیاز کرده و در جهت آن هدفمند چیزی را در جهت خدمت به بشر ارائه داده است و بالاتر از این خداوند متعال که بیش از ما نیاز ما را می داند برای ما دین تشریع کرده که بالاتر از آن قوام انسانیت است.

وی با بیان اینکه این فلسفه وجودی تحت الشعاع نفسانیات قرار می گیرد گفت: گاهی انسان منافع شخصی خود را بر خدمت به انسانها ترجیح می دهد و آنچه که باید برای کیفیت تولیدات و محصولات داشته باشد  برای درآمد نه برای خدمت به بشر قرار می گیرد.

عبادی با بیان اینکه وقتی برای انسان هدف درآمد می شود در آن صورت به بیراهه می رود افزود: تجارت که برای خدمت رسانی است و تاجر برای تسهیل در امور مردم کار می کند اما بعدها که منافع شخصی بوجود می آید هدف اصلی فلسفه تجارت فراموش می شود.

وی ادامه داد: وقتی در کارهای تشکیلات اداری که برای خدمات رسانی منظم به مردم است مسیرش عوض می شود. بعد از آنکه تمایلات نفسانی جای هدف اصلی را می گیرد نتیجه چیز دیگر می شود. آنگاه یکی به یکی مشکلات ایجاد می شود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: خداوند دین را برای این داده که انسانیت تحت الشعاع مسائل دیگر قرار نگیرد.اگر چارچوبه انسانی را دین می تواند حفظ کند اما وقتی به بیراهه می رود از دین صهیونیست و داعشی می سازد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که امروز از عنوان بسیجی استعمال می شود مراد قشری است که حواسشان نسبت به اهداف انسانی بشری جمع است در هر قشری که باشد . در گفتار، رفتار و کردارش بر منافع و خدمت به مردم توجه می کند نه منافع شخصی خود و خدا و عاقبتشان را فراموش نمی کنند.

عبادی متذکر شد: پزشکی که این لباس را بر تن کرده به جهت سلامت جامعه خودش هیچ وقت منافع شخصی و صنفی ندارد بلکه ماموریت خدایی، انسانی و وجدانی دارد.

وی ادامه داد: پزشک این طور نیست که به حرفه اش تنها به عنوان درآمد نگاه کند بلکه تنها به اندازه نیاز خودش است بقیه انحراف است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه آن کسی که با تعهد بسیجی پزشک است تمام همتش این است که جامعه سالم است و رقم حساب بانکی و تعداد ساختمانها و غیره برایش ملاک نیست.

 وی با بیان اینکه پزشکی یعنی در خدمت سلامت مردم با همه وجود بودن و با این معنی عبادت است گفت: عبادت را کسی برای پول نمی کند که این تفکر بسیجی است. هیچ وقت علل و عوامل بیرونی نمی تواند او را منحرف کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها