امام جمعه دامغان در جمع اعضای پیشین و جدید شورای هیأت مذهبی این شهرستان با تأکید بر ضرورت بروز بودن و پویایی هیئت‌ها به عنوان مجموعه‌های غنی و باسابقه معنوی، گفت: هیأت مذهبی بازوان توانمند اعتقادی در بستر فرهنگ سازی هستند.
کد خبر: ۹۰۰۵۱۸۱
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در نشست قدردانی از اعضای پیشین دوره چهارم شورای هیأت مذهبی شهرستان دامغان و تقدیم احکام اعضای دوره پنجم این شورا، که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی دامغان برگزار شد، اظهار داشت: هیأت مذهبی به عنوان بازوان توانمند اعتقادی باید در بسترهای مختلف فرهنگی و اجتماعی تأثیرگذار باشند.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه شورای هیأت مذهبی ظرفیت معنوی و فرهنگی بسیار بالایی دارد، خاطر نشان کرد: اما متأسفانه هیئت‌ها چندان در مسیر صحیح فعالیت خود در تبلیغ و تبیین ارزش‌های دینی و بزرگداشت ایام الله‌ها قرار نگرفته‌اند و اغلب هیأت تنها در ایام ماه محرم ظهور و بروز قابل توجهی دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با تأکید بر ضرورت بروز بودن و پویایی هیئت‌ها به عنوان مجموعه‌های غنی و باسابقه معنوی، تصریح کرد: هیأت مذهبی در جریان سازی سالم فرهنگی و اجتماعی ایفای نقش کنند، جریان‌های سالم و ارزشی را هدایت و حمایت نمایند و مسائل اجتماعی و سیاسی شهر، کشور را مداوم رصد کنند.

وی با بیان اینکه هیئت مذهبی باید یک شبکه فعال فرهنگی و اجتماعی باشد، اظهار داشت: هیأت باید با فعالیت برنامه محور و مردمی در طول سال فعال باشند، به روز شمار مذهبی و انقلاب توجه خاص داشته باشند، از یاد نبریم که انقلاب ما و مبنای تفکر آن از مساجد و منابر و هیأت شکل گرفته و تفکر حزبی اندیشه‌ای وارداتی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین صبوری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان نیز در این نشست با اشاره به ثبت 135 هیئت مذهبی این شهرستان در سامانه هیأت مذهبی، افزایش تعداد هیئت‌های فعال را از اهداف اصلی این شورا برشمرد و گفت: ساماندهی مجالس و محافل، فرهنگ سازی در جامعه، وحدت رویه ارزشی و فعالیت مکمل یکدیگر هیأت، توجه به ایام ولادت و شهادت همه اهل بیت به عنوان نور واحد را از برنامه‌های شورای هیأت مذهبی شهرستان دامغان در دور پنجم فعالیت خود عنوان کرد.

شایان ذکر است، در این نشست اعضای سابق شورای هیأت مذهبی شهرستان دامغان لوح تقدیر و اعضای جدید احکام خود را از دست حجت الاسلام والمسلمین حسینیان امام جمعه این شهرستان دریافت کردند و حسین روشنفکر با حکم مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان به عنوان رئیس شورای هیأت مذهبی شهرستان و دبیر شورای هیأت مذهبی این استان معرفی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها