خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: در نوروز در قالب یک گروه جهادی 34 نفره با پشتیبانی بسیج جامعه پزشکی، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای بالغ بر یک هزار و 500 نفر خدمات دندان پزشکی رایگان در منطقه درح انجام دادند.
کد خبر: ۹۰۰۵۱۸۳
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر محمدرضا فخر مسئول بسیج جامعه پزشکی استان در دیدار اعضای بسیج جامعه پزشکی، شورای اندیشه ورز این قشر، معاونین دانشگاه علوم پزشکی رؤسا و معاونین بیمارستان و بهداشت نیروهای نظامی با نماینده ولی فقیه در استان اظهارداشت:   در استان تمام نیروهای نظامی و انتظامی غیر از دریایی حضور دارند و همه سیستم بهداشت و درمان دارند که در فعالیت های خدماتی بسیج جامعه پزشکی با ما همکاری دارند.

وی عنوان داشت: هفت کانون بسیج جامعه پزشکی درجه یک و دو  و پنج کانون درجه سه داریم که اعضا در سطح بیمارستان ، دانشگاه  و مراکز بهداشت سازماندهی شده اند.

فخر ادامه داد: 55درصد از گروه هدف بسیج جامعه پزشکی که فارغ التحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند به عضویت بسیج در آمدند و با حضور این اعضا فعالیت هایی انجام شده است.

 وی اضافه کرد: از سال 86 تا امروز بیش از 14 بیمارستان صحرایی در مناطق محروم انجام شده است و در سال گذشته 200 تیم عمومی و تخصصی به مناطق محروم فرستادیم که در راستای انجام خدمات مختلف بهداشتی، درمانی و آموزشی بوده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان با بیان اینکه در اسفند ماه تیم 10 نفر در یک روستا 70 مورد جراحی سرپایی ختنه انجام داده اند گفت: در نوروز در قالب یک گروه جهادی 34 نفره با پشتیبانی بسیج جامعه پزشکی، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای بالغ بر یک هزار و 500 نفر خدمات دندان پزشکی رایگان در منطقه درح انجام دادند.

وی با بیان اینکه برنامه های زیادی در طول سال گذشته  با عنایت به حضور چشمگیر و مخلصانه اعضای بسیج جامعه پزشکی انجام شده است افزود: کارها علاوه بر خدمت رسانی، ایجاد همدلی ، هماهنگی و همکاری سازمانهای دخیل در این امر با اشتراک نظر انجام شده است.

 فخر ابراز داشت: تمام سیستم های مرتبط در حوزره سلامت دخیل هستند  یکی از حوزه ها بیمه است که با ما همکاری مطلوب را دارند.

وی بیان کرد: تیم های پزشکی به محرومین خدمت رسانی مالی هم داشتند و همچنین به زلزله زدگان اعزام تیم پزشکی و کمک های مالی داشتیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان ادامه داد: در ایام اربعین دو سال است که خدمات رسانی به زائرین  داشتیم و 60 هزار نفر خدمات رسانی در کاظمین انجام شده است.

وی گفت: در روستاها علاوه بر ویزیت رایگان در ماه رمضان اطعام روزه داران انجام شده و طرح میز خدمت، طرح شهید رهنمون، راهیان نور و حلقه های صالحین را داریم که تنها با حضور اعضای فعال در این حوزه انجام شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها