محمدی گفت: انتقادات و پیشنهادات باید کنترل شود زیرا بسیاری از پیشنهادات جای خاص خود را دارد و نباید مطرح شود، گاهی ما از کسانی که اهل این خانواده هستند انتظار نداریم برخی مسائل را در جای نامناسب مطرح کنند
کد خبر: ۹۰۰۵۲۰۵
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در جلسه ستاد عالی مسابقات بین المللی قرآن که با حضور مسئولین سایر دستگاه‌های قرآنی صبح امروز در ساختمان مهر اوقاف برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که باید همه ما به آن توجه کنیم حسن اجراء آن چیزی است که در جلسات مطرح می شود اظهار داشت: چناچه  ناهماهنگی در کلیت کارها و کمیته های مختلف این دوره از مسابقات وجود داشته باشد خللی در انجام کل امور رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: اداره سالن اصلی مسابقات قرآن و حضور مردم در سالن مسابقات یک موضوعی است که باید به آن توجه کرد اما در این میان بیش از هرچیزی اداره مهمانان خارجی بیش از پیش مهم است زیرا آنها از دو مجموعه داوران و متسابقین تشکیل می‌شوند، در برخی موارد این افراد مورد توجه قرار نگرفتند در حالی که این افراد به مدت یک هفته در اختیار ما و میهمان جمهوری اسلامی ایران هستند که باید از برکات انقلاب، امام راحل و  رهبری برای آنها روایت کنیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: ارائه عملکرد مجموعه قرآنی از نظام جمهوری اسلامی امری ضروری است، جامعه قرآنی باید عملکرد خود را در یک جایی عرضه کند و این موضوع محدود به یک سازمان و ارگان نیست بلکه کلیت نظام در راس امور است و کلیه میهامانان و مردم باید از این برنامه های قرآنی آگاهی پیدا کنند.

محمدی یادآور شد: یک نظام طبق یک جهت‌گیری مشخص و با یک برنامه به قرآن بپردازد بسیار خوب است و تا به امروز در این خصوص خوب عمل نکردیم، رفتن به سوی منظومه فکری قرآنی رهبری نیز موضوعی دیگر است که باید به آن توجه ویژه شود زیرا ما از این نعمت الهی برخوردار هستیم و باید از ایشان بهره لازم را ببریم.

وی افزود: امور بین بخشی و بین کمیته‌ها موضوع مهم دیگر است و هرکدام از مجموعه‌های ما نمی‌توانند بدون حضور یک کمیته کار خود را پیش ببرند، سایر هماهنگی ها باید مراقبت شود و مسئولین مربوط امور بین کمیته ها و اجزاء مختلف را تعریف کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امورخیریه بیان کرد: یکی از موضوعات مهم دیگر دیده شدن شهر قم است، ما تمام تبلیغات خود و هم و غم را برای استان تهران گذاشته‌ایم در حالی که ما مسابقات قرآنی در کلیه حوزه‌های علمیه قم ا نیز داریم، از این رو مراجع عظام نیز تذکراتی داشتند و از سال بعد قرار است طلاب خواهر و دانشجویان خانم مسلمان نیز بتوانند در مسابقات حضور پیدا کنند.

محمدی ابراز داشت: مدیران مدارس می‌توانند سهمیه ای در هر مدارس داشته باشند و از این رو در مسابقات حضور پیدا کنند، در این میان نسبت به پیگیری تمام وظایف مجموعه‌های قرآنی نیز باید اقدامات لازم انجام شود، امروز اگر موسسات قرآنی خود را نشان ندهند نمی‌توان کاری را پیش برد، امروز جامعه قرآنی باید خود را برای قرآن اثبات کند پس موسسات قرآنی باید داشته‌های خود را در مقام مربی و دانش‌پژوه نشان دهند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی نیز موضوعی مهمی است که باید در آن به خوبی اقدامات انجام شود، خاطرنشان کرد: ضمنا هماهنگی و پایبندی تمام مجموعه‌های قرآنی تا زمان حضور در جمع رهبری بعد از مسابقات قرآنی امری بسیار مهمی است و در همین قالب تقاضا داریم در جمع‌بندی نهایی چه کسانی که از قوا و دستگاه‌های مختلف نسبت به این برنامه قرآنی پای کار آمدند چه موسسات قرآنی سریعا کمیته برای برنامه سال بعد تشکیل دهند زیرا ما باید بعد از مسابقات قرآنی سریعا به سراغ برنامه‌ریزی مسابقات سال بعد قرآن برویم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: برنامه‌های خوب و قرائت‌های خوب باید مدنظر قرار بگیرد و باید ببینیم چه برنامه ای خوب است و در اختیار مردم و میهمانان قرار دهیم، همچنین حضور خانم ها در مسابقات مغتنم است ولی باید یک رقابت بین آقایان و بانوان انجام شود.

محمدی با اشاره به موضوع انتقادات و پیشنهادات و اهمیت آن افزود: موضوع انتقادات و پیشنهادات باید کنترل شود زیرا بسیاری از پیشنهادات جای خاص خود را دارد و نباید مطرح شود، گاهی ما  از کسانی که اهل این خانواده هستند انتظار نداریم برخی مسائل را در جای نامناسب مطرح کنند زیرا انتقادات و پیشنهادات آنها به گونه‌ای نیست که سازنده باشد، ما در جمع میهمانان نباید خودمان را بزنیم بلکه باید بعد از مسابقات بتوانیم پیشنهادات و انتقادات را به تصویر بکشیم.

وی در پایان گفت: ما از انتقادات ناراحت نمی‌شویم ولی انتقاد باید دلسوزانه و به جای خودش باشد، گاهی عدم زمان شناسی در مطرح کردن انتقادات کار را زیر سوال می‌برد.

ارسال نظرات