خبرهای داغ:
همرزم شهید «صیاد شیرازی» گفت: ویژگی بارز شهید «علی صیاد شیرازی» برنامه‌ریزی بسیار دقیق برای انجام امور بود و در انجام هر کاری که در پی آن بود، بسیار پشتکار داشت.
کد خبر: ۹۰۰۵۲۲۳
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳

برنامه‌ریزی بسیار دقیق از ویژگی‌های بارز شهید «صیاد شیرازی»/ لزوم تبیین ابعاد مختلف وجودی و شخصیتی شهید «صیاد شیرازی»به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرتیپ مسعود بختیاری در مراسم بزرگداشت نوزدهیمن سالگرد شهادت سپهبد «علی صیاد شیرازی» که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطر شهید اظهار داشت: ما از این شهید بزرگوار درس و عبرت‌های فراوانی گرفتیم که مایه افتخار است.

وی با بیان خاطراتی از اولین دیدار خود با شهید «صیاد شیرازی» عنوان کرد: بنده ایشان را ۱۰ مهر ماه سال ۶۰، زمانی که به عنوان فرمانده جدید نیروی زمینی ارتش انتخاب شد برای اولین بار ملاقات کردم.

همرزم شهید «صیاد شیرازی» با بیان اینکه این شهید والامقام در شرایط بسیار سختی به عنوان فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب شد، گفت: دشمن در ۱۰ کیلومتری اهواز و پایگاه دزفول مستقر شده و ۱۳ هزار کیلومتر از زمین‌های کشور و  ۸۰ کیلومتر عمق منطقه را آشغال شده کرده بود و ایشان باید نیروها را فرماندهی می‌کرد تا بتواند دشمن را اخراج کند.

وی با اشاره به اینکه در انتصاب شهید به عنوان فرماندهی ارتش نیروی زمینی، پذیرش و دریافت آن برای ما غیر قابل قبول بود، اضافه کرد: ما هیچ مخالفتی با این انتصاب نداشتیم اما  بر حسب شرایط حاکم بر ارتش در آن زمان،  برای ما غیر قابل تصور بود که چگونه یک سرهنگ که تنها ۱۴ سال سابقه خدمت دارد عهده‌داره این چنین مسئولیتی شد در صورتی که افراد با تجربه‌تری نیز وجود داشت.

سرتیپ بختیاری با بیان اینکه انتصاب سپهبد «صیاد شیرازی» به عنوان فرماندهی نیروی زمینی تعجب همگان را بر انگیخت، در خصوص چرایی این انتصاب گفت: پذیرش این مسئولیت در آن شرایط سخت و فضای سنگین نشان از اعتماد به نفس بالای ایشان بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید «صیاد شیرازی» بر ضرورت تبیین ابعاد شخصیتی ایشان در جامعه پرداخت و عنوان کرد: انتقال سجایای اخلاقی،  ویژگی‌های شخصیتی، مدیریتی، اجتماعی و فردی شهید به نسل جوان باید در جامعه عملی شود.

* راز ماندگاری شهید «صیاد شیرازی» در فرم مدیریتی ایشان بود

همرزم شهید «صیاد شیرزای» بر لزوم تبیین ابعاد مختلف وجودی و شخصیتی ایشان پرداخت و اضافه کرد: شهید صیاد شیرزای یک انسانی تک بعدی نبود که بخواهیم تنها یک بعد از شخصیت ایشان را در جامعه تبیین کنیم بلکه ایشان یک انسان کامل و چند بعدی بود که در همه آنها می‌تواند به عنوان الگو شناخته شود.

وی با تاکید بر الگو قرار دادن شهید «علی صیاد شیرازی» در بین نسل جوان گفت: باید تمام ابعاد و ویژگی‌های شخصیتی این شهید والامقام برای نسل جوان به خوبی تبیین شود.

سرتیپ بختیاری عنوان کرد: ایشان می‌تواند به عنوان الگو ی مناسب برای جوانان باشد چراکه در ۳۴ سالگی فرمانده نیروی زمینی ارتش شد و این پذیرش و اعتماد به نفس بالا است که می‌تواند سرمشق و الگو باشد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر تبیین بعد مدیریتی و نظامی ایشان در جامعه تصریح کرد: در تبیین شخصیت ایشان  نباید تنها به بعد فردی و معنوی پرداخت چراکه این کافی نیست و باید با دیدگاه دیگری به این شخصیت ارزنده نگاه کرد.

همرزم شهید «صیاد شیرزای» با بیان اینکه شهید در انجام امور همواره دقت و نظام فراوان داشت، گفت: ویژگی بارز شهید «صیاد شیرازی» برنامه‌ریزی بسیار دقیق برای انجام امور بود و در انجام هر کاری که در پی آن بود، بسیار پشتکار داشت.

وی اضافه کرد: راز ماندگاری شهید «صیاد شیرازی» در فرم مدیریتی ایشان، اعتقادات و باورهایی بود که بر اساس مطالعات عمیق به آنها دست یافته بود به طوری که در مسائل نظامی تلاش می‌کرد تا با دیدگاه علمی و یقینی به مسئله برسد و سپس در اجرای آن ایستادگی می‌کرد.

سرتیپ بختیاری با بیان اینکه شهید «صیاد شیرازی» هیچ گاه بدون مشورت کاری را آغاز نمی‌کرد، گفت: در عرصه نظامی هنگامی که مشاوران نظرات خود را ارائه می کردند، شهید بزرگوار بدون لجاجت تصمیم می‌گرفت و به آن عمل می‌کرد.

* شهید «صیاد شیرازی» با نهایت اخلاص پای کار آمد

وی در تبیین دیگر ویژگی‌های شخصیتی  بر صبر، طمأنینه، آرامش و وقار شهید اشاره کرد و بیان داشت: ایشان هیچ گاه بر کسی تند نشد و خشونت نکرد و به سبب ادب، وقار و گذشتی که داشت توانست بر دل کسانی که در ابتدا ایشان را به عنوان فرمانده نیروی زمینی ارتش قبول و باور نداشتند، نفوذ کند.

همرزم شهید صیاد شیرازی  یادآور شد: این شهید معز با توانمندی خاصی که داشت، توانست انسجامی در سپاه پاسداران ایجاد کند تا به صورت یک فرماندهی کل در ابد و ارتباط خوبی بین ارتش و سپاه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه شهید «صیاد شیرازی» با نهایت اخلاص پای کار آمد، گفت: ایشان تنها رضایت خداوند را مد نظر داشت و اگر با ناکامی و یا شکستی مواجه می‌شد هیچ گاه غصه نمی‌خورد و اظهار می‌کرد که حتما خدا خواسته که این چنین شود.

سرتیپ بختیاری توکل بسیار بالل به خداوند، پذیرش مسئولیت و آرامش وجودی را از دیگر ویژگی‌های شهید برشمرد و تصریح کرد: ایشان در همه صحنه‌ها با آراستگی ظاهری حضور داشت و به جهان با دیدگاه بی‌نیازی نگاه می‌کرد و تنها برای رضای الهی می‌جنگید.

وی ضمن پسندیده دانستن برگزاری مراسم بزرگداشت یادآور شد: راز ماندگاری ایشان و دلیل اینکه «صیاد شیرازی» شده در شخصیت و منش و آرامش باطنی است که ناشی از توکل راستین و عمیق به خداوند و اعتماد به کارش بود به طوری که همواره کارهایش مبتنی بر یک بنیه علمی نیز بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات