عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس:

شعار سال تنها با مشارکت دولت و ملت تحقق پیدا می‌کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: شعار سال زمانی تحقق پیدا می‌کند که دولت و ملت در کنار هم و در راستای رسیدن به هدف مشترک همکاری داشته و از تولید و مصرف کالای داخلی حمایت کنند.
کد خبر: ۹۰۰۵۲۶۱
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، جلال محمودزاده در گفت و گو با اروم نیوز، با اشاره به الزامات تحقق شعار سال، اظهار داشت: شعار سال زمانی تحقق پیدا می‌کند که دولت و ملت باهم همکاری داشته و از تولید و مصرف کالای داخلی حمایت کنند.

وی، افزود: تولیدکنندگان باید کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند تا اجناس داخلی از کیفیت خوبی برخوردار شوند تا با کیفیت بهتری محصولات تولیدشده به بازارها عرضه شوند به‌طوری‌که با محصولات مشابه خارجی رقابت داشته باشند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متأسفانه قیمت تمام‌شده محصولات صنعتی و کشاورزی داخلی بیشتر از مشابه خارجی آن است.

وی، افزود: در بحث محصولات کشاورزی از جمله گندم، شکر و بیشتر محصولات ما قیمت تمام‌شده بالا بوده و تقریبا به قیمت مشابه خارجی است دلیل آن این است که دولت امکانات لازم برای تولید در اختیار تولیدکنندگان کشاورزی و صنعتی قرار نمی‌دهد.

محمودزاده، ادامه داد: قرار ندادن تسهیلات کم‌بهره در اختیار بخش‌ها و واحدهای تولیدی دلیل بالا بودن قیمت تمام‌شده محصولات داخلی است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، بیان کرد: بهترین راه برای تشویق مردم برای استفاده از کالاهای داخلی این است که قیمت تمام‌شده محصولات داخلی پایین آمده و دولت نیز تسهیلات کم‌بهره را به بخش‌های کشاورزی و صنعتی تزریق کند.

وی، افزود: دولت در مرحله اول باید تسهیلات بانکی را به‌شدت کاهش دهد تا محصولات داخلی بتوانند با محصولات مشابه خارجی رقابت کنند و از طرف دیگر نیز تولیدکنندگان به کیفیت کالاهای خود بیفزایند. اگر این نکات رعایت نشوند به طور یقین شاهد واردات مستقیم یا غیرمستقیم و در نهایت قاچاق کالاهای خارجی خواهیم بود.

محمودزاده، تصریح کرد: دولت از واردات محصولات خارجی که در آن خودکفا هستیم اجتناب کند تا محصولات داخلی بفروش برسند تا تولیدکنندگان نیز بتوانند به تولید خود ادامه دهند.

منبع: دانا
ارسال نظرات