رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور:

حمایت از کالای ایرانی در دستور کار بنیاد مستضعفان قرار دارد

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور گفت :بنیاد مستضعفان کشور امسال در تحقق اقتصاد مقاومتی ،حمایت از کالای ایرانی ، تولید و اشتغال طرحهای تاثیرگذار و مهمی را در سطح کشوردر دستور کار خود قرار داده است .
کد خبر: ۹۰۰۵۲۶۴
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱
 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور امروز در جریان دیدار با مردم روستای محلملوی شهرستان چالدران که در مسجد این روستا ترتیب یافته بود با اعلام این مطلب گفت :این بنیاد با هدف کمک به ارتقاء سطح زندگی مادی ، معنوی و فرهنگی محرومین جامعه با حضور موثر در صحنه های اقتصادی در چار چوب سیاستهای کلی نظام فعالیت خود را انجام می دهد . مهندس سعیدی کیا با بیان اینکه این بنیاد در زمینه حمایت از طرحهای کار آفرینی درمناطق محروم و روستاهای کشور حمایتهای خاصی را از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره انجام می دهد

سعیدی کیا افزود :امسال نیز در راستای حمایت از طرحهای اشتغال زایی ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در راستای اشتغال زایی در اختیار هر یک از استانهای کشور قرار خواهد داد .

وی با بیان اینکه این بنیاد در راستای توانمند سازی اقشار محروم جامعه طرح های توانمند سازی خود را با همکاری برخی وزارتخانه ها و استانداران کشورشروع نموده است افزود : در حال حاضر اجرای این طرح را در شهرستانهای قلعه گنج کرمان و چالدران آغازشده و در شهرستان لنده استان کهکیلویه و بویر احمد نیز امسال اجرای این طرح را شروع خواهد نمود.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور افزود: در راستای اجرای این طرح این بنیاد به مدت ۵ سال در شهرستان های مورد هدف حضور می یابد و در طول این مدت با اجرای طرحهای توانمند سازی از جمله پرداخت تسهیلات کم بهره اشتغال زایی و ایجاد زیر ساختهای لازم توسعه نقش اصلی خود را در خصوص اقتصاد مقاومتی و حمایت از اشتغال انجام می دهد .

رئیس بنیاد علوی کشور نیز در این دیدار با اعلام اینکه بنیاد علوی طرحهای حمایتی مختلفی را در سطح کشور در راستای رفع محرومیت انجام می دهد افزود:در راستای حمایت ازخانوارهای ۲ معلول به بالا ۱۱ هزار ۳۰۰ واحد مسکونی با همکاری ادارات بهزیستی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد علوی با صرف اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در سطح کشور در دست ساخت دارد .

برزگری احداث ۴۰ باب مرکز جامع سلامت در مناطق محروم کشور هر کدام با صرف اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و ساخت ۱ هزار کلاس درس با صرف اعتبار بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال برای هر کلاس درس را از جمله فعالیتهای عمرانی بنیاد علوی در کشور دانست و گفت: تمامی این طرحها امسال به بهره برداری خواهند رسید .

حسین زاده فرماندار شهرستان چالدران نیز در این جلسه با اعلام اینکه به دنبال استقرار بنیاد علوی در شهرستان چالدران و اجرای طرح ملی توسعه در این شهرستان، شهروندان چالدرانی می توانند با تشکیل صندوقهای خرد از تسهیلات کم بهره این بنیاد در جهت اشتغال زایی افراد استفاده کنند افزود :در راستای تشکیل صندوقهای خرد در این شهرستان کارشناسان بنیاد علوی استقرار یافته در این شهرستان کلاسهای آموزشی خود را در سطح روستاهای این شهرستان آغاز نموده اند .

در ادامه این دیدار رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور از چند واحد تولیدی کوچک از جمله تولید انواع دستمال کاغذی ،تولید پوشاک ، پروار بندی ۵۰۰ راسی گوسفند و نهالستان سیب بازدید و بر حمایت از این واحدها با پرداخت تسهیلات کم بهره تاکید نمود.

منبع: دانا
ارسال نظرات