سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری میامی گفت: ۲۲ هزار و ۷۳۳ مسافر نوروزی طی ایام تعطیلات در مجموعه‌های مرتبط با ستاد تسهیل خدمات سفر اسکان یافتند.
کد خبر: ۹۰۰۵۲۹۵
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،ضمن اشاره به گزارش عملکرد ستاد تسهیل خدمات سفر نوروزی میامی، بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی، ۲۲ هزار و ۷۳۳ مسافر در کمپ‌های موقت، مدارس، کانکس‌ها، زائرسراها، مهمانسراهای ادارات و سالن‌های ورزشی میامی اسکان یافتند.

وی با ابراز اینکه ۲۹ اسفندماه ۹۶ رکورد اسکان دو هزار و ۱۰۰ نفر در میامی به ثبت رسید که بیشترین میزان اسکان مسافر در یک روز را به خود اختصاص داد، تصریح کرد: در این روز یک هزار و ۲۴۰ نفر در زائرسرا، ۴۷۵ نفر در مدارس، ۸۸ نفر در مهمانسرای ادارات و سالن‌های ورزشی و مابقی در کمپ‌های مسافران اسکان یافتند.

ثبت رکورد ۱۲۳ هزار بازدید کننده نوروزی از میامی

سرپرست میراث فرهنگی میامی بیان کرد: روز سیزدهم فروردین‌ماه نیز با اسکان یک هزار و ۴۰۰ نفر یکی از پرکارترین روزهای ستاد تسهیل خدمات سفر نوروزی در این شهرستان بود که شاهد اسکان ۹۵۰ نفر در زائرسراها، ۲۸ نفر در مهمانسرای ادارات و سالن‌های ورزشی، ۱۶۸ نفر در مدارس و مابقی در کمپ‌های زائری بودیم.

رضویان از بازدید ۱۲۳ هزار نفر از مناطق گردشگری و دیدنی میامی نیز در طول ایام نوروز خبر داد و گفت: ۵۰ هزار و ۵۷۰ نفر مسافر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، ۱۹ هزار و ۵۱۰ نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۵۳ هزار و ۴۰۰ نفر از جاذبه‌های دست‌ساز این شهرستان دیدن کردند.

وی افزود: بیشترین بازدید مسافران از جاذبه‌های گردشگری میامی در روز چهارم فروردین‌ماه به ثبت رسید که در آن ۱۳ هزار نفر از جاذبه‌های دست‌ساز، ۹۵۰ نفر از جاذبه‌های طبیعی و پنج هزار و ۱۰۰ نفر از بناهای تاریخی این شهرستان دیدار کردند.

انجام ۷۴ مورد بازدید

سرپرست میراث فرهنگی میامی همچنین گفت: اعضای ستاد تسهیل خدمات سفر در طول ایام نوروز همچنین ۷۴ مورد بازدید را نیز از مناطق مختلف ارائه خدمات به مسافران نوروزی و زائران رضوی داشته‌اند که دراین‌بین ۵۳ مورد ویژه بازدید از اماکن اقامتی موقت شامل کمپ‌ها، مهمانسراها و …، ۱۷ مورد رستوران‌های بین‌راهی و چهار مورد بازدید از اقامتگاه‌ها انجام‌شده است.

رضویان درباره برنامه‌های سال۹۷ میراث فرهنگی میامی نیز توضیح داد: نخستین اقامتگاه مسافران و گردشگران در این شهرستان طی سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید همچنین برگزاری جشنواره گردشگری کالپوش موسوم به دشت شقایق‌ها از برنامه‌های این اداره است.

وی در پاسخ به سؤالی با موضوع واگذاری ۱۱ کاروانسرای میامی به بخش خصوصی برای توسعه گردشگری، افزود: واگذاری کاروانسراهای تاریخی میامی به بخش خصوصی برای بهره‌برداری در راستای جذب گردشگر تنها در میاندشت صورت گرفت که خوشبختانه نتایج آن را نیز به‌خوبی مشاهده می‌کنیم اما درباره سایر آن‌ها باید گفت، اوقاف و امور خیریه متولی اصلی است و میراث فرهنگی تنها ناظر آن‌ها بوده تا آسیبی به کاروانسراها نرسد.

سرپرست میراث فرهنگی میامی گفت: ثبت چهار طرح شامل چاپارخانه کهن ارمیان، مقبره ابن یمین و شیخ حسن جوری و یک بنای تاریخی دیگر با تشکیل پرونده برای آن‌ها در دست پیگیری است که امیدواریم در سال جاری شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها