خبرهای داغ:
دبیر استانی یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی گفت: ۷۱ مقاله به دبیرخانه استانی همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در استان سمنان ارسال شده است
کد خبر: ۹۰۰۵۳۱۰
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، روح‌الله محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات دانشکده علوم قرآنی شاهرود با بیان اینکه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم دارای ۱۸ دانشکده زیرمجموعه در کشور است و یکی از آن‌ها در شاهرود قرار دارد.
وی به برگزاری هرساله همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی اشاره کرد و افزود: از سال ۱۳۸۶ تاکنون ۱۰ دوره با موضوعات مختلف و امسال یازدهمین همایش بین‌المللی با موضوع قرآن و استکبارستیزی در دو سطح استانی و بین در سه محور استکبارستیزی در قرآن، استکبارستیزی در سیره معصومین (ع) و استکبارستیزی در در گفتمان انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
دبیر استانی یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی استان سمنان خاطرنشان کرد: مرحله استانی این همایش بین‌المللی با محوریت قرآن و استکبارستیزی در استان‌ها از ۱۸ تا ۲۲ فروردین‌ماه برگزار می‌شود که زمان برگزاری آن در استان سمنان چهارشنبه ۲۲ فروردین‌ماه است.
محمدی گفت: فراخوان یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی از اردیبهشت سال ۹۶ منتشر شد و تا ۳۰ بهمن‌ماه فرصت ثبت‌نام اخذ مقاله بود که به دبیرخانه‌های استانی ارسال شده است.
وی تصریح کرد: ۷۱ مقاله در استان سمنان به دبیرخانه استانی که دانشکده علوم قرآنی شاهرود، است ارسال شد که موردبررسی قرار گرفت و ۵۵ مقاله وارد ارزیابی شد و ۱۲ مقاله به مرحله دوم همایش راه یافت و از این تعداد، پنج مقاله برتر انتخاب شدند که در روز همایش تقدیر می‌شود و مقالات را در همایش ارائه می‌دهند.
رئیس دانشکده علوم قرآنی شاهرود عنوان کرد: مقالات برتر به مرحله کشوری و بین‌المللی می‌روند که برای بار سوم ارزیابی می‌شود و مقالات پذیرفته شده در یازدهمین همایش چاپ خواهند شد.
محمدی با اشاره به داوران استانی همایش گفت: پنج داور مطرح از استان سمنان انتخاب شدند که حجت‌الاسلام محمود شریعتمداری عضو هیأت تحریریه مجله قرآن و عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی، حجت‌الاسلام نظری استاد حوزه و دانشگاه، محمداسماعیل صالحی‌زاده عضو هیأت علمی دانشگاه علوم معارف قرآن و اشرفی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد و آخوندی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود بوده‌اند.
وی با بیان اینکه در بخش بین‌المللی ۵۰ کشور در این همایش شرکت کردند و مقالات به بخش بین‌المللی همایش ارسال شده است، به اهداف این همایش اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری همایش جلب مشارکت صاحب‌نظران علوم و معارف قرآن کریم در تحقیق پژوهش محورهای همایش، تشویق و ترغیب جامعه جهانی قرآن در کنکاش در قرآن، نشان دادن جامعیت آموزه‌های اسلام و معارف قرآن کریم در هدایت و جهت‌دهی تمام ابعاد جامعه و جلب‌توجه امت‌های اسلامی به قرآن کریم و آموزه‌های آن به‌عنوان محور وحدت‌بخش مسلمین است.
دبیر استانی یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی استان سمنان ادامه داد: تقویت نقش جمهوری اسلامی در راستای فعالیت‌های قرآنی در سطح بین‌المللی و گفتمان‌سازی عمومی مفاهیم قرآنی در سطح جامعه اسلامی و جهان اسلام از اهداف برگزاری این همایش است که رهبری در دیدار شرکت‌کنندگان قرآن کریم در سال ۹۶ بیان فرمودند، که متأسفانه جوامع اسلامی از مفاهیم قرآنی دور شدند کاری کنیم که مفاهیم قرآن جزو موارد رایج در جامعه قرار بگیرد که از اهداف مهم برگزاری همایش است.
محمدی تأکید کرد: مفاهیم قرآن باید جزو مسلمات فکری جوامع اسلامی و جامعه خودمان قرار گیرد و این همایش‌ها مقدمه فهم و درک عمومی محسوب می‌شود و بحث و گفتمان عمومی در سطح استانی، کشوری و بین‌المللی است.
وی با بیان اینکه از همه ارگان‌ها درخواست شد که در برگزاری این همایش مشارکت کنند که متأسفانه استقبال نشد اما کار توسط دانشکده علوم قرآنی انجام شده و بیشترین مقاله از دانشکده علوم قرآنی است.
دبیر استانی یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی استان سمنان اظهار کرد: جامعه اسلامی ما با همه اسلامی بودن فقط در سطح نخست که خواندن است و یا فهمیدن مانده اما عملیاتی نشده است و این تضاد بین آنچه باید باشد و آنچه هست، وجود دارد.
محمدی با اشاره به فعالیت‌های دانشکده علوم قرآنی شاهرود افزود: ۲۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی علوم و قرآن و حدیث، تربیت معلم قرآن کریم و تفسیر قرآن مجید در حال تحصیل هستند.
مسؤول روابط عمومی دانشکده علوم قرآنی شاهرود نیز در این نشست با اشاره به اقدامات این دانشکده گفت: دانشکده علوم قرآنی شاهرود تنها دانشکده علوم قرآنی استان سمنان تا دو سال گذشته بوده و ۹۰۰ دانشجوی فارغ‌التحصیل از سال ۷۴ داشته است.
محمدعلی رحیمی تصریح کرد: مساحت این دانشکده ۹۶ هزار مترمربع است و تاکنون ۴۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد دانش‌آموخته و ۴۰ نفر موفق به اخذ دانشنامه دکتری شده‌اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها