احمد فدایی مخترع جوان سیستانی تقريبا ١٠ سال است كه كار توليد انجام مي‌دهد تا بتواند از درد‌های جامعه بكاهد و با ايجاد اشتغال سهمي در شكوفايي كشورش داشته باشد
کد خبر: ۹۰۰۵۳۵۸
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، احمد فدایی مخترع جوان سیستان و بلوچستان، دارنده چندین اختراع داخلی، مدال طلای اختراعات کشور‌های سوئیس، کره جنوبی، رمانی، لهستان، روسیه، کویت، تایوان، کارآفرین برتر کشور، جوان برتر کشور، پژوهشگر برتر کشور و نیروی انتظامی، مدیر عامل برتر در حوزه محصولات صادراتی دانش بنیان، دارنده گواهینامه خلبانی هواپیمای مدل، کسب رتبه در مسابقات مختلف از جمله خوارزمی و مسابقات رباتیک و پرنده‌های بدون سرنشین و ... است.

عناوین ناچیزی که گفته شد تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های جوانان سیستانی و بلوچستانی است که با تمام محرومیت‌ها و محدودیت‌هایی که در استانشان وجود دارند توانسته اند خود را بالا بکشند و ثابت کنند که آبادی ایران جزء جدایی ناپذیر از وجود شان است.

تقریبا ١٠ سال است که کار تولید انجام می‌دهد، زیرا اعتقاد دارد یک نخبه و مخترع زمانی ارزشمند است که بتواند دردی از جامعه بکاهد و با ایجاد اشتغال سهمی در شکوفایی کشورش داشته باشد.

چندسالی است که برای توسعه کسب و کار و معرفی محصولات خود در مسابقات بین المللی شرکت می‌کند و تاکنون توانسته است، ده‌ها مدال طلا و دعوتنامه‌های متعددی جهت تولید محصولاتش بگیرد، اما هدف اصلی او افتخار آفرینی و ایجاد اشتغال در استان و کشور خودش بوده به همین دلیل هیچ وقت به مهاجرت و فعالیت در کشوری دیگر فکر نکرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: به سبب تعصب و غروری که داشته ام همیشه سعی کردم هزینه‌های همه این افتخارات را به تنهایی بپردازم... تمام فعالیت و زندگی من از درآمد حاصل از فروش تولیداتم تامین می‌گردد.

احمد فدایی ادامه داد: نمی‌گویم از مسؤولان نا امیدم، چون افرادی در این مسیر بوده اند که دستم را همانند یک بزرگتر و برادر گرفته اند، اما صحبت اصلی من با مردمم است مردمی که همیشه پشتیبان بنده بوده اند و تنها دلیل ماندنم هستند.

وی که بیان کرد: با خرید محصولات و کالا‌های با کیفیت و تولید ایرانی از نا امیدی فرزندان و جوانانمان بکاهیم، نگذاریم به نقطه‌ای برسند که آرزو‌های خود را و برآورده شدنشان را در خارج از مرز‌های کشورمان ببینند.

این نخبه جوان سیستانی ادامه داد: شما با خرید محصولات جوانان با غیرت ایران نه تنها به خودش کمک می‌کنید بلکه قدمی در ایجاد اشتغال فرزندانتان برخواهید داشت.

وی گفت: نگذاریم جوانانمان برای رسیدن به هدفهایشان کاسه گدایی در دست بگیرند تا بتوانند فقط به خاطر وطن و استانشان با کسب افتخار در دنیا خود و وطنشان را سرافراز کنند، آبادی سیستان و بلوچستان در گرو اهمیت دادن به جوانانشان است جوانانی که ثابت کرده اند می‌توانند اگر ذره‌ای به آن‌ها اهمیت داده شود.

فدایی افزود: بار‌ها از سوی افراد مختلف مورد تمسخر قرار گرفته‌ام که می‌گفتند که اگر جای تو بودیم سال‌ها پیش از این مملکت می‌رفتیم و اینهمه پول و سرمایه را برای تولید صرف نمی‌کردیم.

وی بیان کرد:، اما همیشه به آن‌ها پاسخ داده ام که اگر من و همه با این طرز تفکر پیش برویم دیگر از ایران و سیستان و بلوچستان جز خرابه‌ای به جای نمی‌ماند، حتی اگر به قیمت جان و حتی بدبخت شدنم هم تمام شود هیچ گاه از این مسیر خارج نمی‌شوم، چون کشور و مردمم را دوست دارم.

فدایی اضافه کرد: آبادی دوباره سیستان تنها در گرو دست گیری از جوانانمان است، بیائیم بدون در نظرگرفتن هیچ بعد سیاسی و گرایشی تنها به آبادانی دوباره شهر و استانمان بیندیشیم.

به گزارش فارس: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده انتظار می‌رود محصولات و تولیدات داخلی بیشتر از محصولات خارجی مورد استفاده مردم قرار گیرد تا نخبگان و تولیدکنندگان داخلی تشویق شده و تلاش و همت خود را برای ارتقا کیفیت محصولات افزایش دهند.

احمد فدایی و امثال آن که از فکر و اندیشه خود محصولات مورد نیاز جامعه را تولید کرده‌اند نیازمند حمایت مردم هستند، بیائیم با خرید محصولاتشان، بارقه امید را در دلشان زنده کنیم.
ارسال نظرات