استاندار اردبیل گفت: دستگاه‌های اجرایی به منظور تأمین بخشی از مصارف برق مورد نیاز خود می‌توانند با نصب پنل‌های خورشیدی انرژی مورد نیاز را تأمین کنند.
کد خبر: ۹۰۰۵۳۷۷
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

دستگاه‌های اجرایی برق مصرفی خود را از سلول‌های خورشیدی تأمین کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اکبر بهنام‌جو روز گذشته در جریان بازدید از پروژه نیروگاه خورشیدی آرتا سولار اردبیل اظهار داشت: توسعه استفاده از انرژی تجدید پذیر می‌تواند به عنوان انرژی پاک و سبز از نظر منبع تامین و احیای وضعیت زیست محیطی مفید و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

وی با بیان اینکه تعرفه خرید تضمینی برق از نیروگاه خورشیدی زیر ۱۰۰کیلووات در سال ۹۵ توسط مقام عالی وزارت نیرو ابلاغ شده است، افزود: خوشبختانه سرمایه گذاری در این راستا با توجه به استعداد منطقه مقرون به صرفه بوده و دوره برگشت سرمایه نیز با نرخ تورم سه سال طول می‌کشد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل می‌تواند ۱۵ مگاوات برق تولید کند، اظهار کرد: بیش از ۷۵ درصد مصرف در استان مصارف خانگی است و در این راستا با راه‌اندازی سلول‌های خورشیدی می‌توان به نتیجه مطلوبی دست یافت.

لازم به ذکر است استاندار اردبیل در این بازدید به همراه مدیران اجرایی مرتبط موانع و مشکلات تولید را بررسی و برای حل مشکلات زیرساختی قول مساعد داد.

ارسال نظرات