نیک سیرت گفت: کارگران ساختمانی امنیت شغلی و کاری نداریم؛ در هفته هم 5 نفر در بین کارگران ساختمانی جان خود را از دست می دهند.
کد خبر: ۹۰۰۵۳۷۸
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۹

نیک سیرت،عضو بسیج کارگران سازمان بسیج مستضعفین؛ درگفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با شاره به اوضاع نابسامان کارگران ساختمانی و عدم اجرای صحیح قانون در مورد آنها، گفت: با توجه به عدم اجرای قانون بهبود وضعیت کسب و کار کارگران ساختمانی دیگر ما کارگران ساختمانی امنیت شغلی و کاری  نداریم؛ در هفته هم 5 نفر در بین کارگران ساختمانی جان خود را از دست می دهند.

وی با اشاره به اوضاع نابسامان بیمه کارگران ساختمانی تصریح کرد: اکنون بیمه در مورد ساماندهی وضعیت کارگران ساختمانی بسیار کم لطفی می کند؛ بر همین اساس مقرر شده بود تا در سال حدود   100 هزار نفر بیمه شوند و تاکنون دو سال است که کسی از کارگران ساختمانی را بیمه نکرده اند.

عضو بسیج کارگری افزود: اکنون هم ما کارگران ساختمانی بلاتکلیف مانده ایم من خودم به عنوان نایب رییس اتحادیه کارگران ساختمانی شهرستان شهریار همیشه زیر سوال و انتقاد کارگران و عدم توانی احیای حق آنها هستم چون کارگران می گویند که اگر قرار است در سال 100 هزار نفر بیمه شوند چرا از حق ما دفاع نمی کنید؛ این درحالی است که من به هر شکل از حق کارگران ساختمانی دفاع می کنیم.

 هر هفته 5 کارگر ساختمانی جان خود را از دست می دهند//نابسامانی اوضاع بیمه و بلاتکلیفی کارگران

وی خاطرنشان کرد: من با اغلب   رسانه ها و خبرگزاری ها مصاحبه می کنم و صدای مظلوم کارگران ساختمانی را به گوش مسئولین می رسانم اما اتفاقی نمی افتد.ما تنها خواهشی که داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فریاد کارگران ساختمانی برسند؛ ما مردم، نمایندگان مجلس را انتخاب کرده ایم تا از حق مردم و کارگران که بخشی کوچکی از مردم را تشکیل می دهند؛ دفاع کنند.

ارسال نظرات