سید ساجد یعقوبی
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: خرید کالای ایرانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، مردم می بایست به این باور برسند که مصرف کالای داخلی موجب رونق تولید و در نتیجه ایجاد فرصت شغلی برای جوانان می شود.
کد خبر: ۹۰۰۵۳۸۱
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

خرید کالای ایرانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، قاسم رحیمی در جمع خبرنگاران گفت: خرید کالای ایرانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، مردم می بایست به این باور برسند که مصرف کالای داخلی موجب رونق تولید و در نتیجه ایجاد فرصت شغلی برای جوانان می شود.

رحیمی گفت: برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، مردم ودولت بازیگران اصلی هستند، دولت از طریق اقداماتی همچون مبارزه جدی و عملی با قاچاق کالا و رانت اطلاعاتی و مالی، مدیریت جدی بر واردات کالا، تلاش جهت ایجاد ثبات پایدار در قیمت ارز وهمچنین کاهش منطقی نرخ تسهیلات در راستای توجیه پذیر کردن فعالیت های اقتصادی می تواند در این زمینه نقش آفرینی کند.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند با تعصب و تلاش در راستای خرید کالای ایرانی و پرهیز از مصرف کالای قاچاق و خارجی در تحقق این امر خطیر موثر واقع شوند.

دکتر رحیمی بیان کرد: انتخاب شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری حرکتی بسیار دقیق و هوشمندانه بود چرا که این شعار یکی از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی است.

وی تاکید کرد: مردم و مسئولان در تحقق اهداف این شعار که افزایش تولید ملی و ریشه کن کردن بیکاری می باشد، باید بیش از گذشته فعال، هماهنگ و یک دل باشند.

مدیرکل تعاون، کا رو رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: تا زمانی که اتحاد و وفاق ملی در این رابطه ایجاد نگردد اقتصاد مقاومتی که حمایت از کالای ایرانی نیز جزیی از ارکان آن است، به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

رحیمی درباره ارتقاء کیفیت کالای ایرانی نیز گفت: بسیاری از کالاهای داخلی در مقایسه با کالاهای خارجی از کیفیت خوبی برخوردار هستند ولی به دلایلی مسائل فرهنگی غلطی که در جامعه ترویج شده، محصول ایرانی نتوانسته چندان در بین افراد جامعه برای خود بازار پایدار و جایگاه مناسبی پیدا کند.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان از رسالت سنگین فعالان و تولید کنندگان داخلی در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی خبر داد و گفت: برای تولید کالای با کیفیت باید از نیروی توانمند، دانش و فناوری نوین، مواد اولیه مناسب استفاده شود.

وی تاکید کرد، ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) در واحدهای تولیدی با مشارکت دانشگاه‌ها جهت تولید محصول استاندارد و رقابت پذیر امری ضرروی است.

ارسال نظرات