خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: به منظور ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های ایثارگران، رزمندگان و شهدا، 10 جلد کتاب دفاع مقدس همزمان با بزرگداشت سوم خردادماه در قزوین رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۵۳۹۳
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سرهنگ مهدی طاهرخانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه ستاد بزرگداشت سوم خرداد که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: امسال سی و ششمین سالروز آزاد سازی خرمشهر را پیش رو داریم که در سال 61 با رشادت رزمندگان این رویداد مهم دفاع مقدس شکل گرفت.
وی افزود: موفقیت‌های نظام و دفاع مقدس چشمگیر و زیاد است و از برجسته‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس، عملیات بیت المقدس است که در سال 61 با به کارگیری توان جمهوری اسلامی و با حضور نیروهای مسلح سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج مردمی و جهاد سازندگی و سایر اقشار جامعه حاصل شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تصریح کرد: به تعبیری عملیات بیت المقدس یک عملیات مردمی بود؛ چراکه نقش مردم در پیروزی این عملیات بسیار برجسته بود.
72 شهید گمنام در سطح استان تشییع و تدفین شدند
وی ادامه داد: همه ساله در این ایام برنامه‌های متعددی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، امسال نیز به همین مناسبت در روزهای دوم تا چهارم خرداد ماه به مدت سه روز برنامه‌هایی برگزار می‌شود.
طاهرخانی عنوان کرد: روز چهارم خرداد ماه با عنوان روز مقاومت و پایداری مردم دزفول نامگذاری شده و روز دوم هم بنا شده تا برنامه‌هایی در سطح کشور داشته باشیم.
وی بیان کرد: شعار مراسم‌های سالروز سوم خرداد ماه در سال جاری "ما توانستیم" است که برنامه‌ریزی‌هایی در این راستا انجام می‌شود که از جمله آنها برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح می‌باشد که بر اساس تقسیم بندی انجام شده در بین نیروهای مسلح، امسال مسئولیت این برنامه بر عهده ارتش می‌باشد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین عنوان کرد: از جمله ویژگی‌های امسال برنامه‌های سوم خرداد، تقارن برنامه‌ها با ماه مبارک رمضان است؛ بنابراین بسیاری از این برنامه‌های این ایام باید متناسب با روح معنویت حاکم در ماه رمضان برگزار شود.
وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام تصریح کرد: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، فضاسازی شهری، سخنرانی پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری یادواره شهدا، نشست‌های بصیرتی، دیدار با خانواده شهدای عملیات بیت المقدس، برگزاری شب خاطره و شب شعر از جمله برنامه‌های این ایام است.
طاهرخانی بیان کرد: تاکنون 72 شهید گمنام در سطح استان تشییع و تدفین شدند؛ لذا بخشی از یادمان‌هایی که عملیات اجرایی آن بنا است که در این ایام شروع شود برنامه‌ریزی انجام شود تا برنامه‌ها با زمان‌بندی اعلام شود.
این مسئول عنوان کرد: بنیاد حفظ آثار به منظور ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های ایثارگران و رزمندگان و شهدا، 10 جلد کتاب دفاع مقدس را آماده کرده که در این ایام رونمایی خواهد شد.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها