آموزش نیروی کار در دهگلان بیشتر در دو حوزه صنعت و کشاورزی صورت می‌گیرد/ فرماندار: موافقت ۳ سرمایه گذار برای ایجاد اشتغال در شهرستان
کد خبر: ۹۰۰۵۴۰۰
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سید جمیل احمدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با ارشدی فرماندار شهرستان دهگلان دیدار کرد.


در این دیدار احمدی با اشاره به شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است اظهار داشت: در مراکز آموش فنی و حرفه‌ای استان خاصتا شهرستان دهگلان با توجه به مزیت و ظرفیت شهرستان آموزش داده می‌شود که در دهگلان آموزش‌ها بیشتر در دو حوزه صنعت و کشاورزی است.


وی در ادامه گفت: سعی ما بر این است که بر اساس تقاضا در این دو بخش آموزش فنی و حرفه‌ای را توسعه دهیم و توسعه آموزش بر این مبنا در راستای برنامه‌های اشتغال فراگیر و توسعه اشتغال روستایی باشد که در شهرستان برنامه ریزی شده و در شورای اشتغال هم به تصویب خواهد رسید پس سعی ما این است آموزش‌ها اثر بخش و در راستای برنامه اشتغال شهرستان دهگلان باشد.


مدیر کل فنی وحرفه‌ای کردستان اظهار داشت: اهداف ما توسعه بخش خصوصی است و آموزشگاه‌های آزاد است و با توجه به اینکه در دهگلان ۷ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای وجود دارد، اما هرکس که متقاضی آموزشگاه آزاد در سطح شهرستان باشد به متقاضی مجوز داده و حمایت خواهیم کرد.


احمدی با اشاره به آموزش در کاخانجات و واحد‌های تولیدی گفت: ما در واحد‌های تولیدی نیرو ماهر نداریم و آموزش فنی وحرفه‌ای آمادگی دارد در کارخانجات وواحد‌های تولیدی ۲ الی ۳ برابر نیروی را آموزش دهد که در سال ۹۷ این آموزش‌ها گسترش و توسعه خواهد یافت.


وی افزود: در راستای اشتغال فراگیر واشتغال روستایی برای نیروی کار ماهر وتوانمند که قرار است ایجاد اشتغال شود اگر الزام به گواهی نامه مهارت فنی وحرفه‌ای باشد ما حمایت خواهیم کرد.



سید جمیل احمدی گفت: واحد‌های تولید در شهرک صنعتی دهگلان به میزانی که افراد و پرسنل خود را جهت ارتقاء آموزش دهند از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف می‌شوند.


وی با اشاره به اعتبارت برای تجهیزات مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دهگلان گفت: هر مبلغی که درخواست فرماندار باشد ما دو برابر به شهرستان پرداخت خواهیم کرد، زیرا مرکز دهگلان در سال ۹۰ افتتاح شده و نسبت به مراکزدیگر شهرستان‌های استان که ۲۰ الی ۳۰ سال شروع بکار کرده اند عقب است پس نیاز است برای تجهیزات مرکزآموزش فنی وحرفه‌ای دهگلان بسیار کار شود.


فرماندار دهگلان: ۳۰ الی ۴۰ نفر تا خرداد ماه مشغول بکارخواهند شد



فرماندار دهگلان در ادامه با اشاره به وجود نیروی بیکار درشهرستان اظهار داشت: طی بازدید از شهرک صنعتی دهگلان چندین پروژه شروع بکار خواهند کرد که در اینصورت ۳۰ الی ۴۰ نفر جوان بیکار تا خرداد ۹۷ مشغول بکار در این طرح‌ها خواهند شد.


وی با تاکید بر آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای در دهگلان باید در دو حوزه کشاورزی وصنعت باشد، زیرا بزرگترین شهرک صنعتی و ۸۷ درصد کشاورزی دراین منطقه قرار گرفته است.



فرماندار دهگلان در ادامه گفت:اگر بتوانیم ارتباط بین صنعت و کشاورزی را به وجود بیاروریم بیشتر می‌توانیم در زمینه اشتغال موفق عمل کنیم.


ارشدی در ادامه گفت: با ۵ نفر سرمایه گذار در راستای اشتغال صحبت شده که ۲ نفر از آنان برای دو پروژه جدید موافقت نموده و یک پروژه دیگر تا خرداد ماه مورد بهر ه. برداری قرار خواهد گرفت که در این صورت حداقل میزان نیروی بیکار در شهرستان کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات