خبرهای داغ:
در همایش قشر بسیج هنرمندان قم مطرح شد

تشکر فرمانده سپاه قم از سازندگان سریال پایتخت

فرمانده سپاه امام علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) قم گفت: از سازندگان سریال پایتخت که خباثت جبهه کفر را به تصویر کشیدند تشکر می‌کنیم، ولی فاصله بین آنچه که در این سریال نشان داده شد با واقعیت‌های تلخ، بی‌رحمانه، وحشیانه و ضدبشری که به دست داعش رقم می‌خورد بسیار است.
کد خبر: ۹۰۰۵۴۰۳
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، همایش قشر بسیج هنرمندان به مناسبت سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی، روز هنر انقلاب اسلامی دوشنبه شب با حضور جمعی از هنرمندان بسیجی استان قم در تالار آوینی واقع در اداره کل ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.

قاسم بابایی، مسؤول سازمان بسیج هنرمندان قم در ابتدای این برنامه ضمن گرامیداشت ۲۰ فروردین ماه به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای هسته‌ای و دیگر شهیدان راه اسلام که با خون خود درخت اسلام را آبیاری کردند را گرامی می‌داریم.

وی هنر را مؤثرترین راه برای نفوذ به افکار بشر دانست و گفت: استکبار جهانی در صدد است با استفاده از ابزار‌هایی که در دست دارد بر ملیت‌های مختلف تأثیر گذارد و هویت و تمدن ملت‌های مختلف را بر اساس منافع خود تغییر دهد.

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان قم اضافه کرد: امروز جهان به بیداری اسلامی و نهضت هنر انقلاب اسلامی نیاز دارد تا به واسطه آن بتوان جلوی هنر ابتذالی و ضد بشری را گرفت.

بابایی ادامه داد: اطاعت از فرامین، ولی فقیه مطمئن‌ترین راه برای طی مسیر فرهنگی هنری جامعه است.

وی بیان کرد: باید با مهندسی نوین، متناسب با طراحی‌های جدید جبهه استکبار، برای مقابله با خط هنری ضد بشری استکبار طراحی لازم را صورت و اقدام لازم را انجام داد که برای این راه نیاز به نیرو‌های متخصص و انقلابی است.

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان قم با بیان اینکه سرانه‌های هنری و زیرساخت‌های هنری در قم مشهود است افزود: کمبود سینما در قم کاملا ملموس است؛ طی رایزنی‌هایی که با شهرداری قم صورت گرفته است امید است بخشی از مشکلات هنری شهر برطرف شود.

بابایی کمک‌رسانی رفاهی به هنرمندان استان را امری ضروری برشمرد و گفت: تأسیس صندوق مالی برای کمک‌رسانی به هنرمندان استان طرح مناسبی برای ایجاد تغییرات مثبت در این زمینه است.

سردار غلامرضا احمدی، فرمانده سپاه امام علی‌ابن‌ابی‌طالب (ع) قم در ادامه این برنامه با اشاره به پیشرفت چشمگیر ایران در حوزه‌های مختلف بر پایه رشد صنعت هسته‌ای در کشور بیان کرد: یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای نقل کرده است که چند سال قبل برای دریافت کمک از کشور‌های ۱+۵ در راستای تأمین منابع برای تولید دارو، با شرط‌ها و پیش شرط‌های سخت نمایندگان این کشور‌ها مواجه بودیم، ولی اکنون با رشد صنعت هسته‌ای در ایران و خودکفایی در تولید بسیاری از منابع مورد نیاز کشور، ادبیات کشور‌های عضو ۱+۵ در مذاکره با ایران تغییر کرده گویا خودکفایی ایران در تولید برخی مواد برایشان قابل پیش‌بینی نبوده و اکنون که به توانایی‌های ایران پی‌برده‌اند جایگاه ایران برایشان روشن‌تر شده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری طی یکی از سخنرانی‌های خود اعلام داشتند که «وقتی جوانان دانشمند کشور شروع به تولید و غنی‌سازی نیازمندی‌های کشور در علوم هسته‌ای کردند، تعدادی از دانشمندان پیشکسوت و مورد اعتماد به من مراجعه کردند و گفتند بهتر است این جوانان از انجام این کار خودداری کنند، چون این کار از عهده این جوانان بر نمی‌آید. بعد از مدتی که دسترسی حاصل شد، این دانشمندانی که توصیه به عدم انجام این کار می‌کردند نزد من آمدند و گفتند ما باور نمی‌کردیم که چنین اتفاقی بیفتد.»

فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) قم اضافه کرد: مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود فرمودند: «این عمل به دست دانشمندان جوان عمدتاً زیر ۳۰ سال صورت گرفت در حالیکه میانگین سن رقیبان چینی ما ۶۸ سال، فرانسوی‌ها ۷۴ سال، آمریکاییان ۷۸ سال و روس‌ها از این اعداد بالاتر است.» جوان‌ترین گروه سنی دانشمندان هسته‌ای متعلق به ایران است.

احمدی بیان کرد: وقتی نیرو‌های آمریکایی متجاوز توسط نیروی دریای ایران دستگیر شدند، مقام معظم رهبری هنگام اعطای مدال به سردار فدوی به وی گفت: «خدا آمریکایی‌ها را هدایت کرد به سوی شما، توقع دارم هر کسی به نمایندگی از ملت غیرتمند ایران پشت میز‌های مذاکره می‌نشیند از همین ادبیات در مواجهه با استکبار استفاده کند، ادبیات متناسب با منزلت این ملت.»

وی افزود: ۶ آذر ماه ۱۳۹۶ که سرلشکر قاسم سلیمانی به قم آمده بود همراه با ایشان به دستبوسی چند تن از مراجع عالیقدر رفتیم، سرلشکر سلیمانی در بخشی از گزارشی که به محضر مراجع ارائه کرد گفت: «در هزار سال گذشته شیعه هرگز به این درجه از عزت، اقتدار و سربلندی نائل نشده بود.»



* تشکر فرمانده سپاه امام علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) استان قم از سازندگان سریال پایتخت

فرمانده سپاه علی‌ابن‌ابی‌طالب قم ضمن تشکر از عوامل تولیدکننده سریال پایتخت بابت به تصویر کشیدن خباثت داعش عنوان کرد: از سازندگان سریال پایتخت که خباثت جبهه کفر را به تصویر کشیدند تشکر می‌کنیم، ولی فاصله بین آنچه که در این سریال نشان داده شد با واقعیت‌های تلخ، بی‌رحمانه، وحشیانه و ضدبشری که به دست داعش رقم می‌خورد بسیار است، شدت و حجم خباثت داعش خیلی بیشتر از آن چیزی است که طی این سریال مشاهده کردید.

سردار احمدی ضمن ضروری برشمردن گسترش تلاش‌ها در راستای پرده‌برداری از چهره شوم داعش و اهمیت تلاش مدافعان حرم عنوان کرد: اگر مدافعان حرم نبودند امروز باید در استان‌های کشورمان با آن‌ها وارد درگیری می‌شدیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران و مداحان در سال ۱۳۹۵ فرمودند: «در اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال مبارزه‌ای همه جانبه در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و ... است کسی تردید ندارد. امروز تقریبا همه دستگاه‌های تبلیغاتی دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران حرف می‌زنند و دستگاه‌های مالی وابسته به صهیونیست علیه ما کار می‌کنند. دنیای اسلام امروز در مرحله حساس تاریخی به سر می‌برد، در چنین شرایط حساسی که دنیای اسلام از یک پیچ تاریخی دارد عبور می‌کند ما وظایفی داریم؛ هر کداممان به نحوی، نمی‌توانیم غفلت کنیم از نیاز‌های دنیای اسلام که در رأس آن‌ها نیاز‌های جمهوری اسلامی ایران است، چون علمدار و میانه‌دار منطقه است.»

فرمانده سپاه استان قم عنوان کرد: مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود فرمودند: «جمهوری اسلامی امروز نیاز‌هایی دارد که ما باید این نیاز‌ها را برطرف کنیم؛ به نظر من برترین این نیازها، نیاز‌های تبیینی و معرفت افزایی است.»

سردار احمدی عنوان کرد: یکی از مسائل دروغی که امروز در دنیا مطرح می‌کنند این است که هنر نباید با سیاست مخلوط شود، در حالیکه مجموعه‌های هنری غرب از جمله هالیوود کاملا سیاسی هستند، اگر اینگونه نبود چرا به فیلم‌های ضدصهیونیستی ایران اجازه حضور در جشنواره‌های بین‌المللی را نمی‌دهند.

سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه این برنامه ضمن قرائت یکی از سروده‌های خود در وصف شهدا، به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای این سروده خود را در حضور پدر شهید مصطفی احمدی روشن، به این شهید تقدیم کرد.

در بخش پایانی این برنامه از تعدادی از هنرمندان بسیجی ممتاز در رشته‌های مختلف هنری، جمعی از اعضای بسیج رسانه، جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم استان تقدیر و همچنین از جمعی از شهدای هنرمند استان قم در رشته‌های مختلف تجلیل شد.
ارسال نظرات