میرقوام الدین از جمله شخصیت‌های برجسته و موسس سلسله مرعشیان در مازندران است که اکنون نیز نوادگان ایشان با درایت و سزح علمی برتر در ایران به فعالیت می‌پردازند.
کد خبر: ۹۰۰۵۴۱۵
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در سال 97 با اشاره به مصوبات سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی، اظهار داشت: احداث المان برای شهدای مدافع حرم از دغدغه‌های خانواده‌های شهدای حرم است که طی دیدار با این خانواده‌ها مطرح شد و از نبود آن در سطح شهر ابراز ناراحتی کردند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود که نصب این المان با هماهنگی شورای نامگذاری مصوب و اجرایی شود، عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی این شهرستان به عنوان رتبه برتر کشور در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبلیغاتی در سال 96 شده که بهتر است امسال نیز با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ملی و مذهبی در همین جایگاه بماند.

مرتضوی با اعلام اینکه برنامه مذهبی و معنوی سی شب سی مسجد می تواند یک طرح استانی و آمل به عنوان پایلوت مازندران در سایر شهرستان‌ها اجرایی شود، افزود: همچنین به منظور ترویج فرهنگ قرآن خوانی ادارات فرهنگی ورود جدی یابند و آموزش و پرورش در ساخت مدرسه قرآنی کوشا باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آمل از تشکیل قاریان و اساتید قرآنی در این شهرستان خبر داد و گفت: با تشکیل چنین مجمعی تمام مراکز قرآنی از حالت تمرکزی درآمده و حجمی می شود تا در برگزاری همایش‌های قرآنی و کلاس ها از متخصصین قرآنی به کار گیریم.

وی با اشاره به برگزاری کنسرت‌ها در این شهرستان یادآور شد: اگر کنسرتی در آمل نیافتد هیچ اتفاقی نمی افتد اما باید مدیریت اجرایی کنسرت ها باید مشخص باشد تا دریافتی ها و هزینه‌های کنسرت تعیین و تکلیف شود.

مرتضوی با اعلام اینکه با توجه به یکی از مصوبات شورا بر برگزاری همایش میرقوام الدین این همایش به طور ملی امسال برنامه‌ریزی می‌شود، عنوان کرد: قبل از تعیین زمان برگزاری همایش دیداری با رییس مجلس، علامه جوادی آملی و علمای بزرگ آملی در قم صورت گرفته و در خصوص این عالم ربانی اطلاعات جامع تری صورت گیرد.

امام جمعه آمل با بیان اینکه با برگزاری این همایش، برنامه‌ها و کنگره‌های ملی و بین‌المللی برای علمای دیگر این شهرستان دستور کار دارد، افزود: میرقوام الدین از جمله شخصیت‌های برجسته و موسس سلسله مرعشیان در مازندران است که اکنون نیز نوادگان ایشان با درایت و سزح علمی برتر در ایران به فعالیت می‌پردازند.

وی با اشاره به تولیت بقعه میربزرگ بیان کرد: در این راستا جلسات متعددیدر این شهرستان برگزار شد که لازم است با حضور مدیرکل اوقاف، مدیرکل گردشگری به دستور فرماندار ویژه آمل برگزار شود.

شهردار آمل نیز با اشاره به احداث المان شهدا بیان کرد: ساخت این المان در ورودی شهر زیبایی خاصی دارد و می‌تواند در میدان علویان اقدام کرد منتهی شاید به چشم نیاید.

احمد امیرسلیمانی ادامه داد: البته پیشنهاد المان شهر آمل در پلیس راه جدید داده شده اما به لحاظ حوزه استحفاظی مسایلی وجود دارد که باید بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت موافقت فرمانداری می‌توان ساخت این المان را با مصوبه شهرستانی دستور کار قرار داد، افزود: شهرداری آمل آمادگی کامل بر نامگذاری علما و مراجع ربانی این شهرستان را در میادین و خیابان های آمل دارد همان گونه که بلواری با نام جریر طبری نامگذاری شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها