خبرهای داغ:
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم گفت: نرخ کارت بلیط اتوبوس‌های درون شهری قم با موافقت اعضای این کمیسیون، ۱۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۹۰۰۵۴۵۱
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
نرخ کارت بلیط اتوبوس در قم افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، روح الله امراللهی عصر دوشنبه در چهل و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی نرخ کارت بلیط اتوبوس و افزایش کرایه نقدی از هفت هزار ریال به ۱۰ هزار ریال را به شورای شهر ارائه کرده بود.
وی گفت: کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با افزایش نرخ کارت بلیط از سه هزار و ۹۰۰ ریال به چهار هزار و ۴۰۰ ریال موافقت کرد.
وی افزود: این کمیسیون با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی مردم و اختلاف کرایه کارت بلیط و نقدی، با افزایش قیمت نقدی مخالف است.
وی با اشاره به این که کاهش مسافر در تمامی خطوط اتوبوسرانی قم گزارش شده است گفت: شهرداری باید کمک‌های یارانه‌ای به سازمان اتوبوسرانی ارائه دهد تا با کاهش کرایه اتوبوس، مردم به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در جامعه ترغیب شوند.
امراللهی افزود: باید فرهنگ سازی استفاده از کارت‌های شهروندی در جامعه به صورت مناسب انجام شود، نه این که با تفاوت معنادار بین کرایه نقدی و کارت شهروندی، مردم را مجبور به استفاده از این نوع کارت‌ها کرد.
وی با بیان این که بیشترین افرادی که از اتوبوس استفاده می‌کنند قشر ضعیف جامعه هستند گفت: در افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌ها باید وضعیت اقتصادی مردم را در نظر گرفت از این رو نباید به مردم فشار مالی وارد کرد.
هم اکنون ۲۵۸ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی بوس در ناوگان درون شهری قم فعال است که ۹۵ درصد آن‌ها مربوط به بخش خصوصی است. طبقه گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ۴۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز در اواخر سال گذشته به ناوگان درون شهری قم اضافه شد.

** معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در ادامه این جلسه اظهار داشت: تفاوت نرخ کارت بلیط و نقدی اتوبوسرانی، سیاست گذاری مالی برای ترغیب مردم در جهت استفاده از کارت‌های شهروندی است.
عباس ذاکریان افزود: در حال حاضر ۳۰ درصد مردم قم از طریق پرداخت نقدی، کرایه اتوبوس را پرداخت می‌کنند.
وی ادامه داد: سال گذشته با افزایش تفاوت در نرخ نقدی و کارت بلیط، شاهد رشد چشمگیر استفاده مردم از کارت‌های شهروندی بودیم.
وی با بیان این که باید سیاست‌ها به سمت استفاده ۹۰ درصدی مردم از کارت‌های شهروندی برود گفت: کسانی که از این کارت‌ها در پرداخت کرایه‌های اتوبوس استفاده می‌کند به تصمیم مدیریت شهری احترام می‌گذارند.
وی اضافه کرد: با استفاده مردم از کارت‌های شهروندی می‌توانیم آمار دقیق تعداد استفاده کنندگان از اتوبوس‌ها را به دست آورده و سیاست گذاری‌های درست را در این حوزه انجام دهیم.

** صنایع آلاینده باید ساماندهی شود
نایب رییس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به این که صنایع آلاینده باید ساماندهی شود گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در حوزه محیط زیست مسئولیت دارد تا به وضعیت صنایع آلاینده که در سطح شهر فعال است رسیدگی کند.
حسن بختیاری افزود: صنایع آلاینده در حریم شهر قم مشکلاتی به وجود آورده است که باید راهکار‌هایی در این خصوص اتخاد شود.
وی بیان داشت: همچنین وضعیت کارخانه‌های سنگ بری، آهک و گچبری به لحاظ زیبایی شناختی و ایجاد گرد و غبار در شهر مشکلاتی ایجاد کرده است که مسئول اصلی در این حوزه، اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم است.

** شهردار قم نیز در این جلسه با اشاره به این که شهرداری قم سالانه ۷۳۰ میلیارد ریال برای بهبود وضعیت محیط زیست اعتبار هزینه می‌کند گفت: برخی کارخانه‌ها در پیرامون شهر قم مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است که در این زمینه سازمان صنعت، معدن و تجارت مسئولیت رسیدگی دارد.
سید مرتضی سقائیان نژاد افزود: استقرار برخی از صنایع که هیچ گونه ارزش افزوده‌ای برای استان ندارند، غیرمنطقی و بی منفعت است، چراکه نمایندگی این صنایع در شهر‌های بزگ است.
وی ادامه داد: وضعیت صنایع آلاینده و مالیات بر ارزش افزوده آنان باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی همچنین در خصوص نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» افزود: این نهاد آمادگی برای تبلیغ کالا‌ها و تولید‌های داخلی دارد تا با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در این حوزه قدمی برداشته شود.

** رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم نیز با تاکید بر فرهنگسازی در حمایت از کالای ایرانی بیان داشت: باید این باور را در مردم ایجاد کرد که خرید کالای ایرانی افتخار است.
محسن محرری افزود: حمایت از کالای ایرانی منفعتی برای کل نظام جمهوری اسلامی است که همه باید در بحث فرهنگ سازی از ابزار‌های موجود استفاده کنیم.
وی گفت: باید خرید کالای ایرانی در طرح‌های عمرانی و اداری را مورد توجه قرار دهیم، همچنین معرفی سامانه بانک کالای ایرانی می‌تواند در شفاف سازی استفاده از کالای ایرانی به خریداران کمک کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها