اختصاص بخشی از اعتبارات پروژه‌های عمرانی به بحث اشتغال

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: دولت در سال جاری بخشی از پروژه‌های عمرانی را کاهش داده تا اعتبارات آن صرف اشتغال‌زایی شود لذا اگر کوتاهی بانک‌ها و یا دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه پرداخت تسهیلات محرز شود باید برخورد لازم صورت بگیرید.
کد خبر: ۹۰۰۵۵۳۲
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  بهرام نصراللهی‌زاده شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اشتغال استان کردستان اظهار کرد: در طرح رفع موانع تولید شرایط بسیار خوبی دولت و شورای اقتصاد در نظر گرفته است.رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان تصریح کرد: پرداخت تسهیلات روستایی منوط به ارائه گزارش استان‌ها بوده و تا زمانی که عملکرد خوبی نداشته باشیم امیدی به پرداخت نیست.

وی با بیان اینکه  راستی‌آزمایی  در این حوزه انجام گرفته است افزود: بخشی از اعتباراتی که در این زمینه پرداخت شد به جای اینکه منجر به احیای واحد‌های تولیدی شود برای پرداخت بدهی بانک‌ها هزینه شده است.

وی گفت: دولت در سال جاری بخشی از پروژه‌های عمرانی را کاهش داده تا اعتبارات آن صرف اشتغال‌زایی شود لذا اگر کوتاهی بانک‌ها و یا دستگاه‌های اجرایی در زمینه پرداخت تسهیلات محرز شود باید برخورد لازم صورت بگیرید.

نصراللهی‌زاده با عنوان این مطلب که دولت ساز و کار‌های جدی در زمینه اشتغال تعریف کرده است، گفت: باید مشکلات و موانع در این راستا احصا شود و با پیگیری لازم زمینه رفع آن فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۴۵ درصد از اعتبارات تسهیلات روستایی مربوط به جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: از ۲ هزار و ۵۱۵ طرح، ۴۶۴ طرح با اعتبار ۶۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شده است.

خالد جعفری خاطرنشان کرد: دو طرح ملی نیز با اختصاص ۳۴ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده و در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان در سامانه و در مرحله ملی و استانی ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحش اشتغال پایدار روستایی متقاضیان زیادی داریم که طرح‌های آن‌ها آماده است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات