سرهنگ نیرین تامین 210 قلم دارو و تجهیزات مصرفی را به ارزش 412میلیون ریال خواند و به ویزیت و درمان سرپایی 1840 بیمار ، همچنین تجویز نسخه و تحویل دارو به 1645 زائر بیمار اشاره کرد.
کد خبر: ۹۰۰۵۵۴۷
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دکترحسنعلی نیرین معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا در گفتگو با بسیج درباره جمع بندی فعالیت های این معاونت، با اشاره به ادوار اعزام کاروانهای راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس گفت: با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران،به عنوان رئیس کمیته بهداشت و درمان راهیان نور استان،  به منظور ارائه مناسب خدمات بهداشتی درمانی به کاروانهای راهیان نور،  جلسه ای در اسفند ماه برگزار که منتج به تائید مصوباتی از سوی استاندار گردید.

دبیر کمیته بهداشت و درمان قرارگاه راهیان نور مازندران با اشاره به مصوبه تامین پزشک، پیراپزشک و اقلام دارویی در راهیان نور  افزود:  مقرر گردید، دانشگاه علوم پزشکی مازندران در تامین 2 پزشک عمومی، یک پرستار خواهر و برادر، یک دستگاه خودرو به همراه اختصاص دارو به ارزش 75 میلیون ریال  اهتمام ورزد.

سرهنگ پاسدار نیرین ادامه داد: در همین راستا، دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز به تامین دارو به ارزش 80 میلیون ریال، جمعیت هلال احمر مازندران تامین دارو به ارزش 82 میلیون  ریال و معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا در تامین یک دستگاه آمبولانس با راننده، یک تکنسین دارویی ، 7 پرستار برادر و 6 پرستار خواهر و ارائه دارو به ارزش 250 میلیون ریال داخل اتوبوس کاروانهای مازندران اقدام نموده است.

دکتر نیرین با توجه به جلسه با معاونت بهداشتی دانشگاه مازندران مبنی بر اعزام چند اکیپ 3نفره به اندیمشک و خرمشهر اظهار داشت: اعزام 3 اکیپ درمانی شامل پزشک و پرستار بهمراه  آمبولانس، دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز جهت استقرار در پادگان شهید جعفرزاده اندیمشک به مدت هر اکیپ 10 روزه  به مدت یک ماه بر عهده سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت.

وی تامین دارو و اعزام اکیپ های کامل بهداشتی درمانی به مناطق خرمشهر به مدت 35 روز برای سرویس دهی درمانی و بهداشتی به زائرین  را از مصوباتی دانست که بر عهده  دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل قرار گرفته بود.

دبیر کمیته بهداشت و درمان قرارگاه راهیان نور مازندران، هماهنگی با بهداری سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در خصوص پذیرش بیماران کاروانها به بیمارستانهای شهید بقائی اهواز، امام خمینی(ره) سپاه ولیعصر(عج) خرمشهر و طالقانی آبادان را از اقدامات اولیه قرارگاه برشمرد  و از بکار گیری مستقیم 40 پرسنل بهداشتی درمانی برای ارائه خدمات به زائرین مازندرانی راهیان نور خبر داد.

این مقام مسئول در بهداشت و درمان سپاه کربلا همچنین از اعزام 3 اکیپ بهداشتی متشکل از کارشناسان مبارزه با بیماری و بهداشت محیط به همراه  یک دستگاه خودرو در سه مرحله  به مناطق اسقراری کاروانها در اندیمشک و خرمشهر یاد کرد و گفت: ارائه کلیه خدمات درمانی شبانه روزی به کاروانها و زائرین سرزمین نور اعم از ویزیت، خدمات پرستاری، تجویز و تحویل دارو، اعزام به بیمارستانها در طی 35 روز از اسفند 96 تا 11 فروردین 97 بصورت رایگان انجام می شد.

سرهنگ نیرین تامین 210 قلم دارو و تجهیزات مصرفی از معاونتهای دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دانشگاه علوم پزشکی بابل، معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی، جمعیت هلال احمر استان و معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا را به ارزش 412میلیون ریال  خواند و به ویزیت و درمان سرپایی 1840 بیمار ، همچنین تجویز نسخه و تحویل دارو به 1645 زائر بیمار اشاره کرد.

وی از تزریقات، پانسمان، سرم تراپی،  تهیه نوار قلب، کنترل قند خون و فشار خون 977 زائر راهیان نور در مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس خبر داد و گفت: در طی این مدت هشت بیمار اورژانسی و بد حال به بیمارستانهای اندیمشک، اهواز و خرمشهر اعزام شدند.

دبیر کمیته بهداشت و درمان قرارگاه راهیان نور مازندران، انجام آزمایش های  لازم در معاونت بهداشت، امداد و درمان سپاه کربلا  و صدور کارت سلامت برای کارکنان آشپزخانه، نانوایی و پرسنل مرتبط با غذای کاروانها در اردوگاه شهید باکری  با هماهنگی آزمایشگاه مرکزی در خرمشهر را از اقدامات راهیان نوری حوزه خود دانست.

این مسئول افزود: توزیع 5 هزار پوستر، پمفلت های آموزشی، بهداشتی و 4 هزار ماسک یک بار مصرف در بین کاروانهای راهیان نور و سمپاشی در محوطه اسکان و سرویس های بهداشتی کاروانها طی چند مرحله به منظور جلوگیری از شیوع بیماری و همچنین بازدید های مختلف بهداشتی بصورت شبانه روزی از محل آشپزخانه، استراحتگاهها، سرویس های بهداشتی و محوطه از عمده اقدامات و فعالیت های معاونت بهداشت درمان سپاه کربلا در ایام راهیان نور بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها