کارشناس طب اسلامی با بیان اینکه طب اسلامی که از ائمه معصومین(ع) رسیده بر طب سنتی و پزشکی نوین محیط است، گفت: همه بیماری‌های صعب العلاج و ژنتیکی با طب اسلامی درمان می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۵۵۵۳
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام سیدحسن ضیائی در همایش طب اسلامی که در محل دانشکده علوم قرآنی مشهد برگزار شد، بیان کرد: انسان داری چهار جزء شامل جسم، روان، روح و نور است که در طب اسلامی این چهار جزء مورد بحث است.

وی افزود: در طب سنتی انسان داری دو بعد جسمانی و روحانی و در پزشکی جدید انسان از جسم و روان است که بر این اساس تعریف ابعاد وجودی انسان در طب اسلامی کامل است.

ضیائی اظهار کرد: جزء نورانی انسان که در طب اسلامی مورد بحث است شامل هاله نور انسانی و هاله نور ایمانی بوده که هاله نور انسانی به رعایت حقوق انسانی بستگی دارد و هاله نور ایمانی بازتاب و ظهور و بروز اعمال انسان می باشد که در قرآن برای مومنان 120 صفت شمرده شده که همت عالی از آن صفات است.

وی تصریح کرد: همت عالی بستگی به این دارد که انسان جنات عدن، جنات رضوان یا بهشت اختصاصی خدا را بخواهد که این امر در گرو حفظ خود از نفوس بد و گرایش به نفوس عالی دارد.

ضیائی با بیان اینکه علم خدا ذاتیو علم ائمه اطهار(ع) لدنی است، ادامه داد: تاکنون بشر از سه سوم علم تنها یک سوم علوم عقلی و تجربی را کسب کرده اما در زیارت جامعه کبیره می خوانیم خزان علم(یعنی ائمه معصومین خزائن علوم هستند) و همه علوم بشر تحصیلی است.

وی با اشاره به اینکه با گمانه زنی، کپی رایت و مواردی از این قبیل امکان تولید علم وجود ندارد، گفت: با وجود ائمه اطهار(ع) گدای غرب و شرق برای تحصیل علوم نباشیم از طرفی به دنبال علوم نافعه باشیم چرا که تحصیل این علوم و زکات یعنی تدریس آن واجب تأکید شده است.

ضیائی ابراز کرد: طب معصومین(ع) از زمان جلوتر است لذا باید از این علوم بهره ببریم تا عقب گرد نداشته باشیم چرا که با استفاده از علوم ائمه اطهار(ع) از کاروان علم عقب نخواهیم ماند.

وی ادامه داد: طبق فرمایش رسول اکرم(ص) هر انسانی از 99 پشت قبل خود ارث می برد که در علم جدید پزشکی تنها به 25 پشت اشاره کرده است.

ضیائی تصریح کرد: علم جدید تنها 20 هزار بیماری ژنتیکی را شناسایی کرده که از درمان بسیاری از آنان عاجز است برای نمونه بیماری برص یا همان پیسی در علم جدید درمان ندارد اما باید گفت سیاهدانه به عنوان یک عامل کنترل بیماری های ژنتیکی به همراه ناهار و شام درمان این بیماری است.

وی با بیان اینکه رساله ذهبیه امام رضا(ع) شامل هفت نسخه خطی دارای چهار میلیون نسخه شفا بخش است افزود: میوه قرقات که در شمال کشور بسیار یافت می شود برای بسیاری از بیماری های چشمی از جمله زخم قرنیه، خشکی چشم، قوز قرنیه، روز کوری و شب کوری درمان است.

ضیائی گفت: تاکنون 400 نوع بیماری روانی شناسایی شده که بیماری افسردگی از این گروه است و اما درمان این بیماری سیب سرخ عطری رسیده و شیرین، انگور سیاه یا همان مویز و گلابی شیرین است.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از عرق کردن زیاد نیز بهتر است قبل از حمام کردن سرکه سیب طبیعی را به مدت 5 دقیقه یا پودر حنای طبیعی را به مدت سه دقیقه در محلی که عرق می کند قرار داد و سپس شست و یا اینکه عرق ناشی از اثر بیماری متابولیکی با استفاده از پودر زمه بعد از استحمام قابل درمان است.

ضیائی ادامه داد: برای افرادی که موی چرب دارند و گاهی نیز جوش دردناک در پوست سر به علت چربی عارض می شود نیاز به هزینه زیاد تهیه شامپو و صابون گران نیست بلکه با شستن سر با سرکه سیب طبیعی قابل درمان است.

وی گفت: بهترین ضد آفتاب به ویژه برای افرادی که پوست حساس دارند روغن مایع کنجد که روی ارده ایستاده است می‌باشد همچنین پودر برگ مورد مخلوط با ماست کم چرب برای پوست داروی خوبی است.

ضیائی تصریح کرد: برای درمان سرطان رحم، تخمدان، سینه و پروستات نیز مخلوط پودر زنجفیل عادی یا شامی با عسل و همچنین دم کرده اسطو خودوس به همراه عسل اسطو خودوس مفید است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها