عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به ضرورت بازبینی قانون ماهواره گفت: در برنامه توسعه چهارم و پنجم تکالیفی برای قانون ماهواره ذکر شده اما اجرایی نشده است.
کد خبر: ۹۰۰۵۵۹۵
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگرای بسیج؛ سیدصادق طباطبایی‌نژاد با اشاره به جلسه کمیته فرهنگی، هنری و رسانه کمیسیون فرهنگی، گفت: جلسه امروز کمیته درباره بررسی قوانین مربوط به ماهواره بود چراکه از زمان وضع این قانون حدود 30 سال گذشته است و بررسی مجددی در این زمینه صورت نگرفته است.

نماینده مردم اردستان در مجلس افزود: کارگروه فرهنگی، هنری و رسانه کمیسیون فرهنگی به دنبال بازبینی این قانون است تا میزان اجرایی شدن این قانون مورد ارزیابی قرار گیرد و نواقص آن را مشخص گردد.

وی با بیان اینکه کارگروه کمیته فرهنگی، هنری و رسانه کمیسیون فرهنگی اجرایی شدن قانون ماهواره را بررسی می‌کند، اظهار کرد: برای این منظور از مرکز پژوهش‌های مجلس خواسته شده کارشناسی‌های لازم و تحقیقات میدانی انجام دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی در ادامه بیان کرد: براساس تحقیقات انجام شده در برنامه توسعه چهارم و پنجم تکالیفی درخصوص این قانون بیان شده اما اجرایی نشده؛ در برنامه ششم توسعه نیز اقدامات لازم درخصوص قانون ماهواره کاملا مسکوت مانده است.

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: مقرر است از سازمان‌ها و نهادهایی مانند صدا و سیما و مراکز فرهنگی مرتبط که مخاطب این قانون هستند به کمیته فرهنگی، هنری و رسانه کمیسیون فرهنگی دعوت شوند تا پژوهش‌های لازم انجام شود.

عضو کمیته فرهنگی، هنری و رسانه کمیسیون فرهنگی در پایان افزود: مسئولان مرکز ماهواره صدا و سیما به کمیته دعوت می‌شود تا موضوعات لازم بررسی شود.

منبع: خانه ملت 

ارسال نظرات