نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «بسیج»:
خانلری گفت: دلار ۴۲۰۰ که ثابت شده است به گفته آقایان، اما هنوز معلوم نیست که این نرخ تا چه حدی ثابت بماند و ممکن است دوباره وضعیت بحرانی شود.
کد خبر: ۹۰۰۵۶۳۵
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۶

کارن خانلری نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره تک نرخی کردن ارز که با اشاره به صحبت‌های جهانگیری اظهار داشت: دلار ۴۲۰۰ که ثابت شده است به گفته آقایان، اما هنوز معلوم نیست که این نرخ تا چه حدی ثابت بماند و ممکن است دوباره وضعیت بحرانی شود.

این نماینده درباره تاثیر نابسامان بازار ارز در کشور گفت: هدف برنامه‌های اقتصادی ایران رفتن به سمت ظرفیت‌های داخلی است، اما با گرانی دلار ما از این اهداف دورخواهیم شد. مسلما یک تولید کننده با ارزانی و ثابت بودن نرخ دلار خیلی راحت می‌تواند ما را به اهداف اقتصادی خود برساند. با افزایش قمت دلار تولید کننده دست از کار می‌کشد و با گذاشتن سرمایه خود در بانک‌ها و راکد ماندن دوباره منابع ایران هیچ حرکتی به سمت اقتصادی مدرن نخواهد کرد.

این کارشناس عنوان کرد: بی برنامه بودن در در تمام بستر‌های اقتصادی دولت مشاهده می‌شود و گرانی دلار تنها بخشی از ضعف‌های دولت در موضوعات اقتصادی است. این درحالی است که قیمت اصلی دلار در دولت آقای روحانی ۳۷۰۰ بود، اما در حال حاضر با دلار ۴۲۰۰، ۵۰۰ تومان اختلاف قیمت دارد و گران‌تر است.
ارسال نظرات