یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه در قرآن از اسراف بعنوان یک گناه یاد شده است گفت: مدیران جامعه باید زمینه کار و فعالیت را ایجاد کنند تا محصولات داخلی بتوانند با محصولات خارجی رقابت کنند.
کد خبر: ۹۰۰۵۶۷۵
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با مجموعه مدیران آب و برق استان قم با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: مدیران جامعه باید زمینه کار و فعالیت را ایجاد کنند و زمینه رشد را فراهم سازند تا محصولات داخلی بتوانند با محصولات خارجی رقابت کنند.

وی بیان کرد: موضوع معاش اکنون در جامعه ما از اهمیت فراوانی برخوردار است و برای بهبود وضع معاش مردم باید فکری صورت بگیرد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: ماه رجب، ماه خاصی است که عبادت در آن ارزش فراوان دارد، در تمام کارها باید توجه به خدا داشته باشیم و با اخلاص کار را انجام دهیم تا خدا به کار ما برکت دهد.

وی با اشاره به برخی از روایات خاطرنشان کرد: شریف‌ترین عبادات خدمت به مردم است و کار شما که خدمت به مملکت است کار ارزشمندی بوده و این توفیق پروردگار است که به مردم خدمت می‌کنید.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره موضوع کم آبی و اسراف در مصرف اظهار کرد: این مسئله‌ بسیار مهمی است، ما در برابر مسائل مختلف وظیفه داریم و یکی از آن‌ها دوری از اسراف است؛ باید برنامه داشته باشیم که از نعمت‌های خدا به اندازه لازم استفاده کنیم.

به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه در قرآن از اسراف به عنوان یک گناه یاد شده است، ادامه داد: اسراف یعنی زیاده‌روی و استفاده بیش از حد از چیزی؛ این موضوع باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود که از نعمت‌های خدا به درستی استفاده شود.

این مرجع تقلید با بیان حدیثی از امام موسی کاظم (ع) ادامه داد: در زندگی باید نظم داشته باشیم و هر انسانی که نظم داشته باشد موفق است.

وی گفت: همچنین انسان باید ساعاتی از روز را به عبادت و مناجات با خدا قرار دهد، یکی از مزایای انقلاب اسلامی این است که معنویت را اساس قرار داده است.

ارسال نظرات