رئیس خانه اقتصاد ایران با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز جنبه روانی دارد، گفت: با افزایش قیمت دلار، ارزش واحد پولی کشورمان تضعیف می شود.
کد خبر: ۹۰۰۵۶۸۳
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابراهیم جمیلی رئیس خانه اقتصاد ایران در گفتگو با خبرنگار مرآتبا اشاره به نوسانات نرخ ارز و طلا در روزهای اخیر گفت: بی سیاستی بانک مرکزی و عدم استراتژی در نظام پولی و بانکی کشور این نوسانات را رقم زد.

رئیس خانه اقتصاد ایران در ادامه اظهار کرد: در روزهای اخیر قیمت ها به صورت دقیقه ای روندی صعودی پیدا می کرد که بعد از جنگ برای اولین بار بود که در بازار جوی منفی را ایجاد کرده بودند.

وی با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز جنبه روانی دارد، گفت: نتوانستیم این هیجانات راکنترل کنیم اگر کنترل صورت می گرفت شاهد افزایش تا این حد نبودیم.

جمیلی با اشاره به اینکه با افزایش دلار، ریال ارزش خود را از دست می دهد، افزود: با افزایش دلار، مردم را تشویق می کنند که ارز یا طلا خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز برای هیچ بخش اقتصادی سودی نخواهد داشت، بیان کرد: با این افزایش ها یعنی تمام پس انداز خود را به یک پس انداز بی مصرفی تبدیل می کنیم که در اقتصاد ملی هیچ تاثیری ندارد و در رشد اقتصادی موثر نخواهد بود و این امر بسیار خطرناک است.

رئیس خانه اقتصاد ایران همچنین تصریح کرد: با افزایش نرخ ارز، بازار کالا نیز تحت تاثیر قرار می گیرد که این به نفع مردم نیست.

جمیلی با تاکید براینکه تیم اقتصادی دولت باید در این خصوص توضیحات کامل را به مردم ارائه دهند، گفت: سلب اعتمادی که مردم به عملکرد اقتصادی دولت پیدا کرده است، باید جبران شود چراکه این موضوع به نفع مردم، دولت، کشور، تولید و.. نیست.

وی با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز در رشد صادرات تاثیری ندارد، بیان کرد: در صادرات کالاها، مشخص نیست که با چه قیمتی قرار است کالا خریداری و به فروش برسد که نرخ ارز در آن تاثیر بگذارد.

رئیس خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه قیمت ارز باید طوری باشد که به کسی خسارت وارد نکند، اظهار کرد: تیم اقتصادی دولت باید راهکاری پیدا کند چراکه بحث منافع ملی است و همه باید تلاش کنند تا از این شرایط رهایی پیدا کرده و به سوی ثبات پیش رود.

منبع: دانا
ارسال نظرات