خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان گفت: در سال گذشته ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی با کارمزد کم در این شهرستان پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۰۰۵۶۹۰
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

محمد فاطمی نسب فرمانده ناحیه سپاه درمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: سال گذشته ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی با کارمزد کم در این شهرستان پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات با کارمزد 10 درصد برای رونق اقتصادی در روستاها به بسیجیان و افراد عادی در قالب راه اندازی واحدهای پرورش قارچ، زنبور عسل، بوقلمون، فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی، ایجاد کارگاه زرشک خشک کنی، صنایع دستی و پرورش دام های سبک و سنگین پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز پرداخت این تسهیلات ادامه دارد گفت: با توجه به اینکه شهرستان درمیان دومین تولید کننده زرشک استان خراسان جنوبی است، این تسهیلات با اولویت ایجاد کارگاه‌های بسته بندی و فرآوری این محصول پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: همچنین بسیج سازندگی دوره‌های مختلف آموزشی برای دریافت‌کنندگان تسهیلات برگزار می کند تا افراد کارآفرین بتوانند با به ‌کارگیری آموزش‌ها برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی کوچک و زودبازده به نتایج مناسب و مطلوبی دست یابند.

وی افزود: برای جلوگیری از هدررفت منابع و بررسی مشکلات به طور پیوسته بر روند ایجاد کارگاه های کمک اشتغال اقتصاد مقاومتی توسط کارشناسان بسیج سازندگی نظارت می شود.

وی بیان کرد: همچنن بسیج سازندگی در راستای حمایت از تولیدکنندگان در زمینه فروش و بازاریابی محصولات اقتصاد مقاومتی با راه اندازی نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی و معرفی تولید کنندگان برای حضور در نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی کشوری و منطقه ای با آنان همکاری می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها