خبرهای داغ:
وزیر دفاع در آیین گرامیداشت هیجدهمین سالروز شهادت علی صیاد شیرازی در سینما سرباز تبریز، گفت: دشمنان قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را آزمایش نکنند چراکه در صورت هر نوع محاسیه غلط آن ها، جواب دندان شکنی خواهیم داد.
کد خبر: ۹۰۰۵۶۹۳
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امیر حاتمی افزود: ایران اسلامی با تمام توان و قوای خود با سربازانی جان بر کف که سلاح شان را ما تامین خواهیم کرد در برابر هر گونه شیطنت دشمنان مقابله و آنها را از کرده خود پشیمان خواهند کرد.
وی  با بیان اینکه امروز ایران در حوزه دفاعی قدرت مقتدر منطقه است، گفت: ما هم اکنون می توانیم اهداف خود را پیش برده و از منافع خودمان به خوبی و با قدرت تمام دفاع کنیم، این در حالی است که زمانی تمام توان خود را صرف بیرون راندن دشمن متجاوز از خاک خود می کردیم که البته از آن برهه های تاریخی نیز با موفقیت و سربلندی عبور کردیم.

امیر سرتیپ حاتمی اضافه کرد: در سال های پس از دفاع مقدس، دشمنان شرق و غرب کشورمان را اشغال کردند و در مقابل جمهوری اسلامی با استراتژی بازدارندگی و با همت مردم و نیروهای مسلح و هدایت های پیامبرگونه مقام رهبری موفق عمل کرد.

وی امروز با همه شیطنت ها و خباثت های دشمنان نظام و انقلاب، بیش از هر زمان دیگری خون شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس در رگ تک تک مردم و به خصوص جوانان ایران اسلامی جاری است و روحیه دفاع از کیان میهن اسلامی روز به روز بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه حمله به اقتصاد کشور از برنامه ها و دسیسه های دشمنان علیه جمهوری اسلامی است، بیان کرد: بر همین اساس 500 نفر از کارشناسان آمریکائی شبانه روز به دنیال طراحی سناریوهایی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور و ایجاد مانع برای رشد اقتصادی جمهوری اسلامی ایران هستند، چون احساس می کنند ایران در زمینه های مختلف در حال پیشرفت است، غافل از اینکه همین راه را سال های سال رفته اند و نتیجه ای حاصل نکرده اند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حمایت از تولید داخلی را شعار محوری و راهکاری بسیار مفید و موثر برای توسعه کشور بیان و اظهار کرد: برای تحقق این شعار همه باید در جامعه وارد عمل شده و اقدام کنند و همه در این رابطه مسئول هستند.
امیر حاتمی ، سهم تولید کننده ها برای تحقق شعار سال را بیشتر از مصرف کننده بیان کرد و افزود: تولید کنندگان باید همت کنند تا کالاهایی با کیفیت و بهتر برای ایرانیان وارد بازار کنند که قابل رقابت با سایر تولیدات خارجی باشد.
وی اظهار کرد: مصرف کنندگان نیز باید توجه کنند که استفاده از کالای قاچاق خارجی شاید مقداری ارزان تمام شود، اما به اقتصاد، تولید و صنعت کشور لطمات جبرا ناپذیری وارد می کند.
امیر حاتمی در ادامه با اشاره به ارزش و اهمیت برگزاری یادواره های شهدا، بر لزوم ادامه این برنامه ها در کشور تاکید و اضافه کرد: این برنامه ها و استقبال مردم از آنها نشان می دهد که خون شهدای ما هدر نمی رود و آحاد ملت در پاسداری از خون شهدا همواره پیشگام هستند.
وی از شهید صیادشیرازی به عنوان یکی از نیروهای مخلص و ولایت مدار نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی یاد کرد که به دلیل ویژگی های خاص خود همواره در میان مردم از محبوبیت ویژه ای برخوردار بود.
امیر حاتمی، عمل گرائی، قاطعیت، بینش بالا، تلاش برای حفظ اتحاد و انجسام در میان نیروهای مسلح را از دیگر ویژگی های شخصیتی شهید صیاد شیرازی نام برد.
وی با اشاره به نحوه شهادت صیادشیرازی، گفت: در حالی که در آن روزها فضای سیاسی کشور بسیار ملتهب بود ، شهادت وی باعث شد فضای کشور به کلی دگرگون و تشییع باشکوه برگزار شود.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از خانواده سرباز جانباز شهید اکبر ابوطالبی، سرباز جانباز شهید نادر خوش اخلاق و جانباز استواریکم فرامرز اصغرزاده و ابراهیم آل محمدتقی تجلیل به عمل آمد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سفر یکروزه خود به تبریز ضمن شرکت در مراسم فوق، از چهار پروژه مجتمع پتروشیمی تبریز بازدید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها