خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه در قرآن از اسراف بعنوان یک گناه یاد شده است گفت: اسراف یعنی زیاده روی و استفاده بیش از حد از چیزی؛ این موضوع باید در جامعه فرهنگ سازی شود.
کد خبر: ۹۰۰۵۷۰۵
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
مسوولان بستر رقابت کالای داخلی با محصولات خارجی را فراهم کنند/استفاده درست از منابع در جامعه فرهنگ سازی شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مجموعه مدیران آب و برق استان قم، ضمن تبریک سال جدید گفت: ماه رجب یک ماه خاصی است که عبادت در آن ارزش فراوان دارد، در تمام کار‌ها باید توجه به خدا داشته باشیم و با اخلاص کار را انجام دهیم تا خدا به کار ما برکت دهد.

این مرجع تقلید با اشاره به برخی از روایات گفت: شریف‌ترین عبادات خدمت به مردم است و کار شما که خدمت به مملکت است کار ارزشمندی است و این توفیق پروردگار است که به مردم خدمت می‌کنید.

وی با اشاره موضوع کم آبی و اسراف در مصرف اظهار کرد: این مسئله بسیار مهمی است، ما در برابر مسائل مختلف وظیفه داریم و یکی از آن‌ها دوری از اسراف است؛ باید برنامه داشته باشیم که از نعمت‌های خدا به اندازه لازم استفاده کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه در قرآن از اسراف بعنوان یک گناه یاد شده است ادامه داد: اسراف یعنی زیاده روی و استفاده بیش از حد از چیزی. این موضوع باید در جامعه فرهنگ سازی شود که از نعمت‌های خدا به درستی استفاده شود.

وی با بیان حدیثی از امام موسی کاظم (ع) ادامه داد: در زندگی باید نظم داشته باشیم و هر انسانی که نظم داشته باشد موفق است.

آیت الله نوری همدانی در ادامه گفت: همچنین انسان باید ساعاتی از روز را به عبادت و مناجات با خدا قرار دهد، یکی از مزایای انقلاب اسلامی این است که معنویت را اساس قرار داده است.

این مرجع تقلید با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری ادامه داد: مدیران جامعه باید زمینه کار وفعالیت را ایجاد کنند و مسوولین باید زمینه رشد را فراهم سازند، تا محصولات داخلی بتوانند با محصولات خارجی رقابت کنند.

وی اشاره کرد: موضوع معاش اکنون در جامعه ما از اهمیت فراوانی برخوردار است و برای بهبود وضع معاش مردم باید فکری صورت بگیرد.
ارسال نظرات