خبرهای داغ:
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نابسمانی‌ها و مشکلات به‌وجود آمده در بازار ارز، بر سو‌ءمدیریت بانک‌مرکزی و وزیر اقتصاد دلالت دارد.
کد خبر: ۹۰۰۵۷۱۰
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸
نابسامانی بازار ارز ثمره بی‌کفایتی و سوءمدیریت است/ افزایش قیمت دلار زندگی مردم را مختل می‌کند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نصرالله پژمانفر با اشاره به نوسانات قیمت دلار در روز‌های اخیر اظهار کرد: متاسفانه در روز‌های اخیر شاهد افزایش قیمت دلار بودیم و در این افزایش قیمت، بی‌تدبیری مسؤولان در مدیریت بازار ارز مسلم است.

وی افزود: دولت باید نسبت به مسئله افزایش قیمت ارز پاسخگو باشد، چراکه اگر نتواند مدیریت صحیحی در این زمینه داشته باشد، آسیب‌های بسیار زیادی متوجه مردم خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: ساده‌انگاری است که اگر فکر کنیم نواسانات به وجود آمده در بازار ارز تنها موجب می‌شود که دلالان سود کنند در حالی که افزایش قیمت دلار موجب مختل شدن زندگی اقشار مختلف جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش قیمت دلار موجب مشکلات بسیار زیادی در تهیه دارو‌های وارداتی شده است و باتوجه به اینکه طرح سلامت در کشور با یک چالش جدی مواجه است، مشکلات زیادی در روز‌های اخیر برای مردم ایجاد شده است.

پژمانفر با بیان اینکه هزینه درمان در کشور سرسام‌آور است گفت: در روز‌های اخیر که قیمت دلار افزایش پیدا کرده است، افراد بسیار زیادی مراجعه کردند که در تهیه دارو‌های خود با چالش و مشکل مواجه شدند، دارو‌هایی که اغلب وارداتی است.

وی اظهار کرد: متاسفانه با بی تدبیری‌های صورت گرفته و باتوجه به اینکه کشور واردات گسترده‌ای دارد، افزایش قیمت دلار موجب ایجاد مشکلات بسیار زیادی شده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عامل اصلی افزایش نرخ دلار بیان کرد: بی توجهی مسؤولان اجرایی کشور را عامل اصلی این نابسامانی‌ها می‌دانم و امیدوارم وعده‌هایی که در روز‌های اخیر مطرح شده است، عملی شود.

وی افزود: نابسمانی‌ها و مشکلات به‌وجود آمده در بازار ارز، بر سو‌ءمدیریت بانک‌مرکزی و وزیر اقتصاد دلالت می‌کند.

پژمانفر در پاسخ به سوالی در مورد شایعات مطرح شده پیرامون افزایش قیمت دلار برای جبران کسری بودجه دولت خاطرنشان کرد: من نمی‌توانم نظر شخصی خودم را در خصوص این مسئله بیان کنم هرچند که قرائنی نیز وجود دارد، اما آنچه که مسلم است سو‌ءمدیریت مسؤولان در کنترل قیمت ارز مشهود است.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت کاهش قیمت دلار گفت: دولت می‌تواند با برنامه‌ریزی مشکلات را برطرف کند، البته باید بررسی شود که آیا دولت برنامه منطقی برای حل این مشکل دارد یا خیر.
ارسال نظرات