خبرهای داغ:
فرمانده سپاه بوکان:

مفهوم اصلی اقتصاد مقاومتی، پیشرفت همه جانبه اقتصاد و حوزه های وابسته به آن است / حمایت از کالای با کیفیت داخلی و اشتغالزا

کد خبر: ۹۰۰۵۷۴۰
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲

فرمانده سپاه بوکان گفت: مفهوم اصلی اقتصاد مقاومتی، پیشرفت همه جانبه اقتصاد و حوزه های وابسته به آن است، پیشرفتی که در نتیجه تولید و کار و تلاش ملی به دست می آید.

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، فرمانده سپاه بوکان ضمن سخنانی با تبریک حلول ماه رجب گفت: در سال های اخیر علاوه بر شعار سال و تاکید امام خامنه ای بر موضوع اقتصاد، اصطلاح دیگری نیز در ادبیات رهبری پررنگ است و آن "اقتصاد مقاومتی" است.

 سرهنگ پاسدار حسین جمشیدی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب این نوع اقتصاد را نسخه شفابخش کشور می داند که می تواند سایر حوزه ها را نیز تحت تاثیر مثبت خود قرار دهد.

وی افزود: متاسفانه در برخی از تبلیغات برای افکار عمومی اقتصاد مقاومتی به عنوان اقتصاد ریاضتی تعبیر شده و تبلور آن را در اقتصاد کشور، نیازمند سختی و رنج مردم در این نوع اقتصاد ارزیابی کرده اند در حالیکه مفهوم اصلی اقتصادی مقاومتی، پیشرفت همه جانبه اقتصاد و حوزه های وابسته به آن است، پیشرفتی که در نتیجه تولید و کار و تلاش ملی به دست می آید و نه وابستگی به خارج و دلارهای نفتی.

سرهنگ جمشیدی گفت: آنچه که مطرح است و خیلی تأمل برانگیز می‌باشد، پر رنگ بودن و محوریت مضمون اقتصادی شعارهای سال، طی دهه اخیر می‌باشد که با دقتی چندباره در مضمون بیانات و شعارها و از طرفی آشنایی با وضعیت اقتصادی کشور و در محور سوم، موقعیت کشور در اقتصاد منطقه و به‌‌طور کلی اقتصاد بین‌الملل، این مسأله روشن می‌شود که دنیای کنونی ما، به‌ شدت تحت تاثیر مسائل رقابتی اقتصادی است و بهتر می‌توان تعبیر کرد که جنگ کنونی، مبتنی بر اقتصاد است و اقتصاد، محور تمام بده بستان‌های سیاسی و امنیتی را هم رقم می‌زند و حتی حمایت از برخی گروهک‌های تروریستی نیز، پیوست اقتصادی پر رنگی از خود برجای گذاشته است.

وی با بیان اینکه شعار امسال با تیزهوشی و موقعیت سنجی رهبر معظم انقلاب به‌ سال حمایت از کالای ایرانی معرفی و نامگذاری شد، دال بر این است که چرخه اقتصادی کشور در چند بخش قابل بازسازی و بهینه سازی است افزود:  هم بخش تولید، هم توزیع و هم مصرف اقتصادی بایستی بازتعریف و بازتأسیس شود، دنیای اقتصاد بر محور بازاریابی داخلی و بین‌المللی در حال تحقق است و سیاست سردمداران اقتصاد جهانی، حذف بازار داخلی دولت‌ها از طریق جذب ذائقه ملت‌ها به‌سمت مصرف کالای خارجی است، به‌طوری که سرمایه گذار و برنامه ریز و کارگر داخلی را ناامید نموده و کشور را به سمت وابستگی نرم با پوشش اقتصادی بکشاند و در چند سال آینده، یک کشور کاملا مستقل، به یک کشور کاملا وابسته تبدیل شود و با همه افتخارات گذشته‌اش به یغما رود.

فرمانده سپاه بوکان گفت:  برای حفظ استقلال، آزادی، عدالت، معنویت و حتی امنیت، یک ضرورت سه فوریتی است که چرخه اقتصادی کشور را با حمایت تولید ملی و کالای ایرانی و البته افزایش کیفیت کالاها و بهینه سازی قیمت‌ها، تقویت نموده و بیماری بیکاری، فساد، فقر و بسیاری مسائل دیگر اجتماعی و فرهنگی دیگر را همزمان از طریق همین خیزش و نهضت اقتصادی، جراحی نماییم.

حمایت از کالای با کیفیت داخلی و اشتغالزا

سرهنگ جمشیدی یاد آور شد:  باید بر تبلیغات کالاهای خارجی که بی هیچ مانعی این روزها در انواع رسانه‌ها به چشم می‌خورد نظارت جدی صورت بگیرد، علاوه بر این باید نگاه مخاطب ایرانی چه تولید کننده و چه مصرف کننده، به این که اگر کالای تولید داخل ما تحت نظارت فلان شرکت خارجی باشد کیفیت بهتری دارد نیز تغییر یابد.

وی افزود: رواج چنینی تبلیغاتی در عرصه رسانه‌ها با فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر فرهنگ و فریضه شدن مصرف تولیدات داخلی کاملا مغایرت دارد و اعتماد مخاطب را به کیفیت تولیدات داخلی خدشه دار خواهد کرد.

 فرمانده سپاه بوکان با بیان اینکه ایرانیان به تولید محصول باکیفیت شهره بوده‌اند افزود:  متاسفانه در روزگار ما منافع زودگذر باعث شده برخی از تولیدکنندگان از کیفیت کالای خود بکاهند.

سرهنگ جمشیدی تاکید کرد: تشویق تولیدکنندگان کالای باکیفیت در کنار صادرکنندگان باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده سپاه بوکان در ادامه  به رسالت شخصی مسئولان در این خصوص اشاره کرد و گفت : مسئولین کشور باید همواره به یاد داشته باشند که بر اساس حدیث شریف « الناس علی دین ملوکهم » الگوی مردم هستند. بنابراین ساده زیستی واستفاده از کالای ایرانی و اجتناب از خرید کالای خارجی و انعکاس مناسب این رفتارخود به افکار عمومی جامعه و التزام عملی به مصرف کالای داخلی در کنار توصیه زبانی به مردم از جمله وظایف تک تک آنهاست که می‌تواند به فرهنگ سازی در این زمینه کمک شایانی نماید.

 وی در پایان گفت: امید است که دولت، ملت و رسانه، در سه محور تولید، تبلیغ، مصرف، وظیفه حمایتگری‌شان را نه از اقتصاد بلکه در واقع از استقلال و اقتدار کشور در سال جاری به بهترین نحو انجام دهند.

 

ارسال نظرات