در سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید «آوینی» و به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی مزار شهدا توسط جمعی از مسئولین و هنرمندان هرمزگانی غبارروبی و عطرافشانی شد.
کد خبر: ۹۰۰۵۷۷۳
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگذاری بسیج هرمزگان ؛در سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید «سیدمرتضی آوینی» و به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی مزار شهدا توسط جمعی از مسئولان و هنرمندان هرمزگانی غبارروبی و عطرافشانی شد.

مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا با حضور جمعی از هنرمندان سازمان بسیج هنرمندان و حوزه هنری استان با همکاری سازمان بسیج هنرمندان و حوزه هنری هرمزگان در محل گلزار شهدای بندرعباس برگزار شد.

سید مرتضی آوینی در شهریور ۱۳۲۶ در شهر ری به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطهٔ خود را در شهرهای زنجان، کرمان و تهران به پایان رساند. او از کودکی با هنر انس داشت. شعر می‌سرود، داستان و مقاله می‌نوشت و نقاشی می‌کرد.

آوینی در سال ۱۳۴۴ به عنوان دانشجوی معماری وارد دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد. معماری را با علاقهٔ زیاد یاد گرفت، اما بعد از پیروزی انقلاب ایران (۱۳۵۷) بنا به ضرورت‌های انقلاب آن را کنار گذاشت و به فیلم‌سازی پرداخت.

وی روز بیستم فروردین ۱۳۷۲ در منطقه فکه در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند شهری در آسمان، به همراه محمد سعید یزدان‌پرست با مین برخورد کرد و بر اثر اصابت ترکش مین باقی‌مانده از جنگ ایران و عراق به شهادت رسید.

ارسال نظرات