مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی خبر داد

افزایش 20 درصدی سرانه خدمت به مددجویان مناطق محروم

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: سرانه خدمت‌رسانی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی در مناطق محروم 20 درصد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۰۰۵۷۷۴
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در دیدار با امام‌جمعه و مسئولان شهرستان‌های ساوه و زرندیه با بیان اینکه بیش از 400 روستای استان مرکزی از مناطق محروم هستند، گفت: از برنامه‌های کمیته امداد استان مرکزی افزایش 20 درصد سرانه خدمت‌رسانی در مناطق محروم نسبت به سایر مناطق است.

وی افزود: توجه به توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت در بخش‌های مختلف اقتصادی، معیشتی، فرهنگی و تلاش برای توسعه فرهنگ کار و تلاش در خانوارهای تحت حمایت به‌منظور خروج آن‌ها از چرخه‌های حمایتی از برنامه‌های کمیته امداد استان در سال جاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در ادامه ارائه بسته‌های حمایتی به روستائیانی که از شهر به روستا برگشت شوند را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد برشمرد و گفت: محیط روستا برای مؤثر بودن روستائیان بخصوص افراد سالمند مناسب‌تر است و کمیته امداد تسهیلات ویژه‌ای برای این افراد در نظر گرفته است.

موسی‌نژاد با اشاره به افزایش مستمری مددجویان تحت حمایت در ابتدای اجرای برنامه ششم، بیان کرد: مستمری مددجویان تحت حمایت و میزان افزایش‌یافته مستمری و همچنین یارانه نقدی آن‌ها در سال گذشته از طریق صندوق امداد ولایت به‌حساب خانوارها واریز شده است.

وی افزود:امسال نیز میزان مستمری مددجویان 10 درصد افزایش‌یافته و با عنایت دولت و مجلس به مددجویان میزان دریافتی خانوارهای تحت حمایت رقم مناسبی است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی امام‌جمعه شهرستان زرندیه نیز ضمن تشکر از خدمات کمیته امداد، گفت: کمیته امداد با نیت پاک امام(ره) در کمک به محرومان و اقشار نیازمند شکل گرفت و همین نیت دلیل موفقیت این نهاد است.

 وی بابیان اینکه دعای خیر محرومان بدرقه امدادگران است، گفت: بخشی از کار همه دستگاه‌ها بر دوش این نهاد مقدس است و کار در کمیته امداد فرصتی مناسب برای امدادگران این نهاد برای کسب رضایت پروردگار است.

محمد بهاروند، فرماندار شهرستان ساوه نیز با اشاره به اینکه کمیته امداد از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است، گفت: اعتماد عمومی به این نهاد نشانگر عملکرد خوب این نهاد در ارائه خدمت به محرومان است.

وی با اشاره به توانمندی مددجویان تحت حمایت مطرح کرد: عملکرد کمیته امداد در ایجاد اشتغال پایدار و خودکفایی مددجویان الگوی مناسبی برای سایر بخش‌ها است و تجربیات کمیته امداد در بخش اشتغال می‌تواند برای سایر دستگاه‌ها مؤثر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات