کشاورزان شهرستان رودبار جنوب در اعتراض به عدم حمایت مسئولان و خرید گوجه فرنگی، خودرو‌های باری که حامل گوجه فرنگی بود به طول یک کیلومتر به صف کردند.
کد خبر: ۹۰۰۵۷۷۹
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ روز گذشته کشاورزان شهرستان رودبار جنوب در اعتراض به عدم حمایت مسئولان و خرید گوجه فرنگی اقدام به بستن جاده ترانزیتی رودبار-جازموریان کردند، کشاورزان معترض خودرو‌های باری که حامل گوجه فرنگی بود به طول یک کیلومتر به صف کردند تا شاید با مسدود شدن جاده ترانزیتی مسئولی از راه برسد و صدای آنان را بشنود.

خبرنگار ما برای شنیدن مطالبه به حق کشاورزان محروم منطقه و انعکاس آن برای مسئولان مربوطه در بین آنان حاضر شد تا صدای کشاورزان متضرر را به جای برساند.

عزیزی یکی از کشاورزان میانسال منطقه با در حالی که بغض راه گلویش را گرفته بود به خبرنگار گفت:: من که سوادی ندارم، ولی شما اعتراض ما را به گوش وزیر جهاد کشاورزی برسانید و بگوید که ما دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم تمام زندگی ما گوجه‌ای است که در کف خیابان‌های شهر ریخته شده است و کسی آن را نمی‌خرد، محض رضای خدا به فکر کشاورزان مظلوم رودبارجنوب باشید.

کشاورز دیگری که اشک از چشمانش جاری بود نیز در این رابطه بیان داشت: امروز روز عزای گوجه است و کشاورزان هم به عزای زحمات خود نشسته اند.

این کشاورز متضرر رودباری اظهار داشت: مگر نه اینکه امسال سال حمایت از کالای ایرانی است و ما هم خیر سرمان مال همین آب و خاکیم. گوجه هامان درست است که فرنگی هستند، ولی به مولا قسم تولید خودمان است…خودمان کاشته ایم…قدکشیدنشان را به چشم دیده ایم و حالا برای ثمرشان باید عزا گرفت.

ساعتی از این تجمع می‌گذشت که به یکباره کشاورزان شروع به دویدن کردند خبرنگار ما نیز با آنان همراه شد که ناگهان حامد عمرانی دادستان شهرستان رودبارجنوب در بین کشاورزان حاضر شد در ابتدای صحبت صدای اعتراض چند تن از کشاورزان بالا رفت و دادستان این شهرستان به مطالبه به حق آنان گوش داد و از کشاورزان محروم و متضرر رودبارجنوب دلجویی کرد.

شایان ذکر است، نظارت مسئولین دولتی بر قیمت حمل و نقل و کرایه سرسام آور کامیون و نبود قانون مشخص در تعیین قیمت آن نیز مشکل اساسی کشاورزان رودبار جنوب است.

اگرچه بنابه گزارش‌های مردمی، مسئولین شهرستان نیز همصدای کشاورزان هستند، اما خبر‌ها حاکی از آنست که عدم حمایت مسئولان استانی از این شهرستان محروم باعث بوجود آمدن چنین اعتراضاتی شده است. همچنین عصر امروز جلسه شورای تامین این شهرستان برای برطرف شدن مشکل اعتراض در وهله اول و رسیدگی به مطالبه کشاورزان با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد.
علی‌ای حال، تعلل مسئولین ذی ربط موجب برزمین ماندن محصولات کشاورزی این شهرستان شده است و به دلیل ویژگی گوجه و گرمای هوای این منطقه موجب از بین رفتن آن خواهد شد، لذا امید است که مسئولین شهرستان با حمایت استانداری کرمان و وزیر جهاد کشاورزی مشکل فعلی قشر زحمت کش این شهرستان محروم را برطرف نماید.
شهرستان ۱۲۱ هزار نفری رودبارجنوب در ۳۳۰ کیلومتری مرکز استان کرمان واقع شده است و شغل ۸۵ درصد مردم این منطقه کشاورزی است.
ارسال نظرات