وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پارک های علم و فناوری از سرمایه گذاران در حوزه فناوری اطلاعات حمایت می کنند.
کد خبر: ۹۰۰۵۷۸۷
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ اسماعیل پیرعلی دیروز در نشست تخصصی پارک علم و فناوری و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با موضوع "مرکز تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوای"چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر حمایت از محصولات و کالاهای ایرانی اظهار داشت: با توجه به دانش فنی و توانمندی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات، تولیدات نرم افزاری جوابگوی نیاز کشور خواهد بود و حتی می توان این محصولات را به بازارهای خارجی عرضه نمود.

 رییس پارک علم و فناوری آموزش‌های هدفمند و برنامه ریزی شده و مشاوره‌های تخصصی را از راه‌های توانمند سازی کسب و کارهای نوپای فاوا عنوان نمود و اظهار امیدواری کرد در سال جدید شاهد رشد و شکوفایی کشور در زمینه تولید محتوا و نرم افزار و خلق ارزش افزوده در این حوزه خواهیم بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این جلسه حمایت از کسب و کارهای نوپای فاوا را از مهمترین برنامه ای این اداره کل عنوان نمود و افزود: این اداره کل پس از راه اندازی مرکز "آپا" و مرکز "تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا" با همکاری پارک علم و فناوری و مراکز دانشگاهی استان، راه اندازی صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر از طریق صندوق وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در دستور کار قرار داده است.

مرتضی بلالی با اشاره به دوره‌های آموزشی برگزار شده توسط مرکز تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا خواستار برگزاری این دوره‌ها در دیگر شهرستان های استان شد.

بلالی تصریح کرد: فرهنگ سازی برای ایجاد استارتاپهای موفق نه تنها در میان دانشجویان؛ بلکه باید در میان دانش آموزان نیز گسترش یابد.

برگزاری جلسه با فرمانداران شهرستان‌های استان، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه برگزیدگان رویداد اینوکا و برنامه ریزی جهت ایجاد اتاق مشاوره از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظرات