خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: بیش از ۱۰۰ پرونده اختلافی اوقاف و منابع طبیعی استان قزوین حل و فصل شد.
کد خبر: ۹۰۰۵۸۷۰
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، اولین جلسه کارگروه تخصصی ماده ۲۱ و ۲۲ آئین نامه اصلاحی قانون ابطال اسناد فروش رقبات روز دوشنبه با حضور علی اکبر اسداللهی مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین در محل اداره اوقاف قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام غلامرضا عادل در این جلسه از حل و فصل بیش از ۱۰۰ پرونده مطروحه فی مابین دو دستگاه اوقاف و منابع طبیعی استان خبر داد.
وی افزود: تاکنون از ۱۳۵ پرونده اختلافی ۱۰۵ پرونده به نتیجه رسیده و رفع اختلاف شده است و ۲۵ پرونده نیز باقی مانده است.
مدیرکل اوقاف قزوین بیان کرد: حفظ منابع طبیعی و موقوفات فصل مشترک بین دو دستگاه است که مورد توجه قرار گرفته است که فصل الخطاب همه اینها قوانین موجود در سایه تعامل بوده است.
علی اکبر اسداللهی مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر عزم جدی بر حل و فصل و بررسی پرونده های اختلافی بین دو دستگاه گفت: با توجه به تعداد باقی مانده ۲۵ پرونده فی مابین دو دستگاه باید با توجه به قوانین موجود و رعایت جنبه های شرعی وقف نسبت به بررسی اتمام این پرونده ها در سال جاری اقدام شود.
وی سنددار کردن اراضی حل و فصل شده چه اوقافی و چه منابع طبیعی را بهترین اقدام برای مقابله با دست اندازی متصرفین اعلام کرد و افزود: تلاش ما در حل و فصل موارد اختلافی زمانی به ثمر می رسد که منجر به کسب سند برای این اراضی چه موقوفه و چه منابع طبیعی باشد زیرا تنها راه جلوگیری از دست اندازی به این اراضی در مقابل متصرفین سندار کردن این اراضی است.
1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها