مدیرکل فرهنگی هنری،‌ اردوها و فضاهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: 400 هزار دانش آموز کشور در مرحله مدرسه ای مسابقه کتابخوانی دانایی وتوانایی شرکت کردند.
کد خبر: ۹۰۰۵۸۹۹
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری،‌ اردوها و فضاهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: این مسابقه نوزدهم فروردین ماه جاری به صورت هماهنگ و با شرکت دانش آموزان دختر و پسر پایه های مختلف تحصیلی در مدارس کشور برگزار شد.

400هزار دانش آموز کشور در مسابقه کتابخوانی شرکت کردند
وی بیان کرد : با هدف گسترش فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان و والدین ، آموزش و پرورش با مشارکت اولیا 20 میلیارد ریال کتاب برای برگزاری دومین جشنواره کتابخوانی دانایی توانایی از ناشران خریداری کرد.


این مسئول با اشاره به اینکه جشنواره کتابخوانی دانش آموزی دانایی و توانایی در چهار مرحله ‌مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود، ادامه داد: آزمون منطقه‌ای کتابخوانی دراردیبهشت ماه، استانی در تابستان و مرحله کشوری آن در آبان ماه سال 97 برگزار می‌شود. 


رمضانی بیان داشت: این دوره از مسابقات کتابخوانی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه کتاب در بین گروه سنی پایین، رشد تخیل کودکان ، پرکردن اوقات فراغت، افزایش دانش و شناخت در دانش آموزان به اجرا درآمده است. 


وی عنوان کتاب های مسابقه کتابخوانی کشوری در مدارس را باغ کیانوش، پهلوان پهلوانان، جادوگر دهکده سبز و رفاقت به سبک تانک ذکر کرد. 


وی با بیان اینکه کارگروهی از نویسندگان توانمند و بزرگ کشور برای ترویج فرهنگ مطالعه در بین جامعه هدف در معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش فعال شده است، اظهار کرد: یکی از عوامل فراری بودن دانش آموزان از مطالعه در اختیار نبودن کتاب مناسب و قیمت بالای کتاب در کشور است.


مدیرکل فرهنگی هنری ، اردوها و فضاهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: از ناشران بزرگ کشور نیز درخواست کردیم که کتاب‌های مورد نیاز را با 40 درصد تخفیف در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهند. 


وی گفت: انتظار می رود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای افزایش مطالعه بین دانش‌آموزان، در این حوزه با آموزش و پرورش همراه شود. 


در دومین جشنواره کتابخوانی دانایی توانایی استان البرز 15 هزار دانش آموز شرکت کردند.استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها