خبرهای داغ:
همسر شهید مرتضی بصیری پور می گوید: موعد دیدارشان در آ‌خر همین هفته بود؛ قرارشان برقرار است اما دیدارشان، رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است. دیداری به رنگ «سرخ » و عطر حرم «زینب»...
کد خبر: ۹۰۰۵۹۲۰
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مردم استان این روزها منت پذیر حضور فردی هستند که دوباره پای آزادگی را به خانه های پرحصار دلشان باز کرد. هفت ماه پیش با تشییع پیکر پاک و مطهر شهید محسن حججی غوغایی در ایران اسلامی به پا شد و امروز با آمدن پیکر پاک شهید بصیری پور،‌ هم دوره شهید حججی، غوغایی در جنوب خراسان بپا شده است.

 

۲ روز است که فضای مجازی استان خراسان جنوبی هم رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. یکی از همین جوانان هم سن و سال شهید بصیری پور توئیت زده است «مردم اولین ها را فراموش نمی کنند» و دیگری نوشته است «تشییع عاشورایی در پیش است». و مرتضی بصیری پور به عنوان اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی،‌ در اذهان تاریخ این استان به عنوان یک پهلوان و قهرمان زنده می ماند.

 

با انتشار خبر شهادت ستوان یکم پاسدار «مرتضی بصیری پور» منزل پدر شهید لحظه ای خلوت نمی شود،‌ به رسم ادب و وظیفه دقایقی مهمان خانواده این شهید می شویم و دقایقی کوتاه با همسر شهید همکلام می شویم.

 

دانه های بلورین اشک،‌ مهمان چشمان و گونه های همسر شهید است اما «طاها» با ناراحتی از مادر می خواهد «گریه» نکند. «طاهای» سه ساله که هنوز کودکی های دورانش غلیان می کند؛ قرار است یک عمر،‌ همچون یک مرد از مادر مراقبت کند و از همین ابتدا اصرار دارد که اشک مادرش را هم نبیند.

 

 

هنوز ۲۴ ساعت از شنیدن خبر شهادت «آقا مرتضی» بر او نمی گذرد،‌ موعد دیدارشان در آ‌خر همین هفته بود؛ قرارشان برقرار است اما دیدارشان، رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است. دیداری به رنگ «سرخ » و عطر حرم «زینب»...

 

فهمیه احسان فر همسر شهید مرتضی بصیری پور از پنج و نیم سال زندگی مشترکشان می گوید و از دست و دل بازی «آقا مرتضی». از اینکه با شنیدن اسم رهبر معظم انقلاب،‌ اشک بر چشمانش مهمان می شد و دست و پایش لرزان. از خیرخواهی ها و دل پاکش می گوید و از اینکه «شهادت حقش بود».

 

از اولین نوروز سختی که بدون آقا مرتضی سپری شد می گوید و از دلتنگی های «طاها» برای دیدن پدرش که روز به روز بیشتر می شد. از رضایت قلبی اش برای سفر همسرش هم می گوید و از خواسته همیشگی همسرش از او «دعا کن سربلند و پیروز شوم».

 

جمله سنگین آقا مرتضی را هم بخاطر دارد که می گفت اگر مانع رفتن من برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) بشوی،‌ باید در آن دنیا پاسخگو باشی.

 

همسر شهید ادامه می دهد: احترام شهید به «پدر و مادرش زبانزد همه است و شاید این مهم،‌ راز رسیدن به خواسته قلبی اش یعنی شهادت باشد». آقا مرتضی به آرزویش رسید اما تحمل دوری او،‌ برای بازماندگان سخت است،‌ که امیدوارم خداوند به ما صبر زینبی عنایت کند.

 

هیچ گاه مانع رفتن او به این سفر حتی در کلام و یا عمل نشد و تاکید دارد اگر امثال «آقا مرتضی» به این راه نروند،‌ باید امروز در بسیاری از شهرهای کشور شاهد جنگ با داعشی ها و دشمنان اسلام و انقلاب باشیم.

 

فهمیه احسان فر از وظیفه سنگین سالهای پیش روی خود هم می گوید که باید طبق توصیه شهید، «زینب وار» صبر پیشه کند و یادگار «آقا مرتضی» را به بهترین شکل تربیت کند.

 

منبع: شبستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها