خبرهای داغ:
قافله باشی گفت: این کودکان نیاز به تقویت حواس پنجگانه دارند اگر شهر را برای همه شهروندان می خواهیم باید مدیریت شهری در بحث ارتقا آگاهی دست از تبلیغات برداشته و امور را به مرحله اجرا برساند
کد خبر: ۹۰۰۵۹۴۹
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین فاطمه قافله باشی عضو شورای شهر قزوین در مراسم روز اتیسم که با حضور مسوولان شهری در سالن آمفی تئاتر پارک هشت بهشت برگزار شد بیان کرد: افراد اتیسم کسانی هستند که دچار اختلالی می باشند که قسمتی از رشد آنها را درگیر می کند.
وی گفت: متاسفانه در سطح کشور آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد اما آنچه حائز اهمیت است افزایش روبه رشد بیماران اتیسم در کشور است.
عضو شورای اسلامی قزوین اظهار کرد: بر اساس آمار بیان شده، ۸۰ نفر در استان دچار این اختلال هستند و مطمئنا این امر نیاز به بررسی های بیشتر برای رسیدگی به این افراد دارد.
قافله باشی عنوان کرد: برای مدیریت شهری چیزی که مهم است کمبود درمانگر در استان می باشد و نیاز به افرادی تحصیلکرده و آموزش دیده در برخورد و آموزش با کودکان اتیسم داریم.
وی افزود: ایجاد حساسیت و ارتقا آگاهی در جامعه برای شناخت کودکان اتیسم نیاز به همکاری مدیریت شهری دارد چرا که این کودکان نمی توانند در فضاهای شلوغ حضور یابند بنابراین، شهرداری باید با ایجاد مبلمان شهری، فضاهای پارک و بازی و موسیقی موجود در این فضاها که

مدیریت شهری تبلیغات خود را اجرایی کند/ ۸۰ کودک اتیسم در استان وجود دارد
متناسب با رفتار این کودکان باشد، با خانواده ها و مراکز مربوط به این افراد تعامل داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه سخنانش اضافه کرد: همچنین با کفپوش های نرم در پارکها، ایجاد مدارسی با فضایی خاص رفتار این کودکان کنترل شود.
قافله باشی تصریح کرد: این کودکان نیاز به تقویت حواس پنجگانه دارند اگر شهر را برای همه شهروندان می خواهیم باید مدیریت شهری در بحث ارتقا آگاهی دست از تبلیغات برداشته و امور را به مرحله اجرا برساند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها