خبرهای داغ:
رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان قزوین خبر داد:
رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان قزوین گفت: ۵۵۰ واحد مسکونی در جنب آستان مقدس امامزاده حسین (ع) و شهر اقبالیه با مشارکت و سرمایه گذاری بنیاد مسکن و زمین موقوفی ساخته می شود.
کد خبر: ۹۰۰۵۹۵۶
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حسن تقی پور رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان قزوین در خصوص بازسازی موقوفات و بقاع متبرکه سال گذشته اظهار داشت: براساس پیش بینی های انجام شده در این مدت، بازسازی و مرمت ۱۱ هزار متر مربع از امامزاده های استان قزوین، تکمیل و بازسازی ۲۶۰ متر مربع از سرویس های بهداشتی در ۱۵ بقعه، توسعه و مقاوم و نوسازی یکهزار و ۴۰۳ مورد از امامزاده های استان، اجرای طرح جامع برای ۵ امامزاده و تکمیل ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع از فعالیت های نیمه تمام در ۸ امامزاده، نگه داری و تعمیر و مرمت ۱۰ هزار متر از موقوفات از جمله فعالیت های انجام شده در سال گذشته بوده است.
وی افزود: در بخش سرمایه گذاری در موقوفات می توان گفت که سرمایه گذاری در محمدیه، اتمام یک پروژه سه واحدی و تکمیل پروژه ۱۶۰ واحدی در بیدستان، اتمام پروژه ابوترابی در قزوین و انجام عملیات خدماتی درمانی بیدستان نیز از جمله اقدامات در سال گذشته بود.
رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان قزوین عنوان کرد: در سال جاری نیز پیش بینی می شود که ۳۰۰ سند اجاره جدید تنظیم شود و تمدید سه هزار نفر از مستاجران صورت بگیرد.
تقی پور با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری نیز می توان به تعریف ۱۵ طرح جامع برای امامزاده های استان قزوین که طی سال جاری پیش بینی شده است و در این طرح، مجموع فضاهای امامزاده ها مورد پیش بینی قرار می گیرد، یادآور شد: نگه داری و بازسازی ۱۲۰۰ متر مربع از موقوفات، بازسازی یک موقوفه به نام محمدآقای امینی به مساحت هزار متر مربع در بلوار ارکیده، اتمام ۳ هزار و ۸۰۰ متر مربع از پروژه های های نیمه تمام و احداث و توسعه بقاع متبرکه (احداث ضلع شمالغربی امامزاده علی ع به مساحت ۵۰۰ متر مربع) از جمله برنامه های پیش بینی شده در حوزه بقاع متبرکه استان قزوین است.
وی عنوان کرد: در موقوفات نیز فعالیت های ویژه ای نیز در نظرگرفته شده است که از موارد آن می توان به انعقاد قرارداد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بنیاد مسکن برای آغاز ساخت ۵۵۰ واحد مسکونی در جنب آستان مقدس امامزاده حسین (ع) و شهر اقبالیه اشاره کرد که ساخت این واحدها با مشارکت و سرمایه گذاری بنیاد مسکن و زمین موقوفی صورت می گیرد.
رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان قزوین خاطرنشان کرد: پیشرفت ۲۰ درصدی موقوفه تجاری محمدیه در سال جاری از جمله برنامه های پیش بینی شده است.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها