داوودنیا مسوول بسیج هنرمندان کردستان گفت: هنر انقلاب هنری متعهد به اسلام است و به زبان هنر اهداف انقلاب را بیان میکند.
کد خبر: ۹۰۰۵۹۶۲
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان  علی‌عباس داوودنیا پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از هنرمندان انقلابی در سنندج، گفت: هنر انقلاب هنری متعهد به اسلام است و به زبان هنر اهداف انقلاب را بیان میکند.

وی از شهید اوینی به عنوان هنرمند انقلابی یاد کردو افزود:معرفی اهداف انقلاب از رسالت‌های مهم اصحاب هنر است .

مسوول بسیج هنرمندان کردستان گفت:هنرمندان بسیجی با خلق آثار خود در این زمینه می توانند در بزرگ داشت هنر انقلاب تلاش کنند.

در ادامه داوودنیا با اشاره به 6شهید هنرمند استان و معرفی شهید مصلح مرادی به عنوان شهید هنرمند و شاخص استان به میزبانی کردستان از کنگره ۵۴۰۰ شهید استان در سال‌جاری اشاره کرد و افزود : اجلاسیه شهدای هنرمند از برنامه‌های است در حاشیه کنگره برگزار خواهد شد  .

در ادامه سرهنگ نادر پناه مسوول دفتر راهبردی دبیرخانه اقشار و متخصصین سپاه بیت المقدس افزود:با توجه به اینکه قریب به گذشت  25 سال از شهادت شهید آوینی هنوز آثار این هنرمند انقلابی دست مایه بسیاری از کارهای هنری و ماندگار است.

وی شهید اوینی را از شخصیتهای فرهیخته ای  دانست که با نگاهی دقیق و موشکافانه در حوزه هنر سینما به هنر انقلابی معنای خاص بخشید.

نادر پناه در ادامه افزود:بر جوانان هنرمند انقلابی لازم است که هنر انقلابی را به بهترین نحو و زیباترین شکل بیان کنند.

وی هنر اسلامی انقلابی را دارای جاذبه دانست و بیان داشت:این هنر باید به لحاظ تاکتیکی و تکنیکی انقلابی و برگرفته از فرهنگ ما باشد.

در پایان این مراسم  از ده نفر از هنرمندان بسیجی استان تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات