کارشناس ارشد فضای مجازی در گفت‎و گو با «بسیج»:

فرهنگ، اجتماع و مباحث امنیتی در پیام رسان‌ها دیده شود

بیات گفت: از لحاظ فنی و داشتن نیروهای متخصص ایران از جایگاه بالایی در دنیا برخوردار است، و مسئله بحث فنی این موضوع نیست بلکه بیشتر بحث کلان و مدیریتی مد نظر است.
کد خبر: ۹۰۰۵۹۷۷
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
محمد هادی بیات کارشناس ارشد فضای مجازی پیرامون فرموده رهبری با این مضمون که تعرض به حریم مردم در پیام رسان‌های داخلی حرام شرعی است گفت: مجلس و شواری عالی فضای مجازی بایستی در حمایت از مصرف کننده داخلی فعال بوده، تا از اینگونه مسائل و تعرض به حریم شخصی افراد جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در کشور کمترین میزان وجود قانون وحمایت از کاربران دیده شده، و حتی دستگاه‌های اجرایی و مجلس در پیشنهاد قانون نیز کم کاری کرده اند.

بیات افزود: امروزه در حوزه پیام رسان‌ها، بومی سازی با کپی برداری اشتباه گرفته شده، به عنوان مثال با در دست داشتن زیرساخت‌های فنی، نرم افزاری خارجی را کپی برداری کرده و با عنوان نرم افزار بومی معرفی می‌کنیم.

وی در توضیح این مطلب عنوان کرد: بومی سازی بدین منظور است که فرهنگ، اجتماع و مباحث امنیتی در پیام رسان‌ها دیده شود.

کارشناس ارشد فضای مجازی پیرو جایگاه پیام رسان‌های داخلی بیان کرد: از لحاظ فنی و داشتن نیروهای متخصص ایران از جایگاه بالایی در دنیا برخوردار است، و مسئله بحث فنی این موضوع نیست بلکه بیشتر بحث کلان و مدیریتی مد نظر است.


ارسال نظرات