خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: شکل‌گیری کمپین‌هایی در حمایت از کالای ایرانی از دیگر عوامل تاثیرگذار در راستای حمایت از کالای داخلی است؛ البته رسانه‌ها نیز در معرفی کالای ایرانی و تشویق مردم به خرید کالاهای داخلی نقش بسزایی دارند.
کد خبر: ۹۰۰۵۹۸۹
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

علی‌اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌ و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در تبیین شعار سال اظهار کرد: جلب اعتماد مردم از سوی صنعتگران، تولیدکنندگان، مدیران و مسئولین از مهم‌ترین مباحث در تحقق حمایت از کالای داخلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تبیین کرد: امروز تبلیغات غلط دشمن و عناصر خارجی، شایعه‌پراکنی‌ها و عوامل مختلف دیگر سبب کاهش اعتماد هرچه بیشتر مردم نسبت به کالای داخلی شده است و افرادی که قصد خرید کالا و به‌ویژه کالاهی مصرفی گران‌قیمت را دارند نسبت به کالای ایرانی کاملا بی‌اعتماد هستند.
این کارشناس جلب اعتماد مردم از سوی سرمایه‌داران را عاملی بسیار مهم عنوان کرد و گفت: متاسفانه امروز مباحثی چون موضوع ضمانت و ارائه خدمات پس از فروش در کشور بسیار ضعیف بوده و سبب بی‌اعتمادی مردم شده است لذا بایدسرمایه‌داران و تولیدکنندگان نسبت به جلب اعتماد مردم حساس باشند.
قبادی متذکر شد: افزایش کیفیت کالاهای داخلی، جلب اعتماد مردم و افزایش خدمات پس از فروش از سوی تولیدکننده برای مشتری بسیار می‌تواند در تحقق شعار سال که همان حمایت از کالای داخلی است، موثر باشد.
وی اضافه کرد: شکل‌گیری کمپین‌هایی در حمایت از کالای ایرانی از دیگر عوامل تاثیرگذار در راستای حمایت از کالای داخلی است؛ البته رسانه‌ها نیز در معرفی کالای ایرانی و تشویق مردم به خرید کالاهای داخلی نقش بسزایی دارند.
این کارشناس با اشاره به نقش مسئولین مطرح کرد: مسئولین باید نسبت به کنترل واردات حساس بوده، واردات بی‌رویه اجناس خارجی را کاهش داده و مانع ورود اجناس خارجی که نمونه داخلی آن در کشور وجود دارد شوند.
قبادی در خصوص نقش بانک‌ها ابراز داشت: اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان از دیگر عوامل مثر در حمایت از تولیدات داخلی و افزایش کیفیت آن‌ها است لذا اعطای تسهیلات با بهره پایین و اقساط بلندمدت از مهم‌ترین کارهایی است که بان‌ها می‌توانند در این زمینه انجام دهند.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: برای تحقق حمایت از کالای داخلی علاوه بر افزایش کیفیت ها از سوی تولیدکنندگان می‌بایست مردم و مسئولین نیز در صحنه حضور داشته و برای حمایت از کالای داخلی دست به دست یکدیگر دهند.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها