مدیرعامل شرکت گازآذربایجان شرقی:

رشد 44 درصدی گازرسانی به صنایع آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته روند گازرسانی به صنایع استان دارای رشد 44 درصدی بوده است.
کد خبر: ۹۰۰۶۰۴۳
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، سیدرضا رهنمای توحیدی با اشاره به روند پرشتاب تأمین گاز صنایع در سال 96 افزود: با توجه به اهمیت بخش های تولیدی و صنعتی در بهبود شاخص های اقتصادی استان و اهمیت این حوزه در اشتغال و ایجاد ارزش افزوده، با بهره گیری از طراحی های نوین گازرسانی و توسعه شبکه در شهرک های صنعتی، بسترهای لازم جهت بهره مندی هر چه بیشتر این بخش از انرژی پاک گاز طبیعی فراهم شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته با گازدار کردن 174 واحد صنعتی بیش از 100 هزار مترمکعب در ساعت گاز طبیعی در بخش های صنعتی جایگزین سوخت مایع شده است.

توحیدی از تداوم این روند در سالجاری خبر داد و اظهار داشت: شرکت گاز استان ضمن نزدیک رسانی شبکه های گاز به صنایع مصرف کننده سوخت مایع، آمادگی دارد درصورت درخواست متقاضیان، اقدامات لازم در راستای بهره مندی این بخش زیرساختی معمول کند.

وی بیان کرد: تاکنون7030واحد صنعتی تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته که174 مورد از این واحد مربوط به عملکرد سال 96 شرکت می باشد.

توحیدی در پایان با اشاره به تاثیر انرژی پاک گاز طبیعی در کاهش آلایندگی زیست محیطی اعلام کرد: گاز طبیعی علاوه بر اینکه موتور محرکه بخش اقتصاد استان می باشد، با بهره مندی هر چه بیشتر این بخش ها زمینه حرکت به سمت و سوی صنعت پاک و بهبود شرایط  محیط زیست فراهم خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار