سخنگوی قوه قضائیه در مورد ادعاهای احمدی نژاد اظهار داشت: در مورد صحبت‌های احمدی‌نژاد و درست یا غلط بودن آن چیزی نمی‌دانم؛ از خودش بپرسید؛ او که زیاد حرف می‌زند.
کد خبر: ۹۰۰۶۰۷۵
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای عصر امروز در همایشی با عنوان «بررسی عملکرد قوه قضاییه از گفت‌وگو تمدن‌ها تا عدالتخواهی و اعتدال» که به همت بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی در این دانشکده برگزار شد. اظهار کرد: یکی از مواردی که لطمه زیادی به ما می‌زند دوستی‌های نا‌به‌جا است و این دوستی الزاما با افراد نیست بلکه عضویت و دوستی با سازمان‌ها، گروه‌ها و احزاب را هم شامل می‌شود.
 
وی گفت: اگر دوستی مبتنی بر شناخت و عاقلانه باشد، باعث حسن عاقبت خواهد شد. اما دوستی‌های غیر عقلانی به نتایج تلخ و ناخوشایندی منجر می‌شود.
 
سخنگوی قوه قضائیه اشاره داشت: یکی از آفت‌های بزرگ که منجر به لغزش می‌شود این است که عیب‌های خود را نبینیم و فقط به دیگران بپردازیم اگر انسان عیب خودش را نبیند به تدریج خودخواه‌ و مستکبر می‌شود.
 
وی بیان کرد: بیان برخی از مسائل پرونده ها به دلیل حفظ حریم شخصی امکان پذیر نیست و بیان برخی پرونده ها هم به لحاظ قانونی امکان پذیر نیست.همچنین در بعضی پرونده‌ها قانون اجازه نمی‌دهد که قبل مشخص شدن حکم آن را بیان کنیم این اشکال به قانون وارد است و در پی اصلاح آن هستیم اما در حال حاضر تا حکم قطعی نشده حق اینکه اسم ببریم و حکم را بگوییم نداریم.
 
محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که چرا بیان برخی پرونده‌ها گفته می‌شود به مصلحت نیست، افزود: در پرونده احمدی‌نژاد و برخورد با او گفتم حکمتی در تاخیر است و اگر حکمت را بگوییم اسمش را نمی‌توانیم حکمت بگذاریم ولی با گذشت زمان بسیاری از مسائل برای مردم روشن شده است.
 
وی در ادامه در مورد حقوق‌های نجومی گفت:  10 نفر تا کنون در دادگاه حکمشان صادر شده و 10 نفر دیگر به زودی حکم صادر می‌شود.تعدادی از این افراد حقوق اضافه گرفتند و جرمی انجام ندادند ولی باید مبلغ را برگردانند اما برخی دیگر جرم هم دارند یعنی علاوه بر اینکه مال را باید برگردانند باید مجازات هم بشوند.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان پرونده بسیار سنگینی است که با بانک سرمایه ارتباط دارد گفت: بیش از 30 نفر به عنوان متهم برای آنها حکم صادر شده است.
 
وی در خصوص نتیجه پرونده  برادر رئیس جمهور تصریح کرد: وی پرونده سنگینی دارد که  نیاز مند کار کارشناسی است.
 
سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: پرونده فاضل لاریجانی چون یک طرف آن فراری است نمی‌توانیم حکم دهیم.
 
وی در خصوص پیام‌رسان‌های ایرانی و امنیت آن اظهار کرد: امنیت شبکه‌های اجتماعی ایرانی اصلا کم نیست؛ شاهد بودید که مقام معظم رهبری فرمودند دسترسی به اطلاعات شخصی حرام شرعی است و حفاظت از اطلاعات مردم واجب است و بدون حکم قاضی حق کاری را نداریم.
 
سخنگوی قوه قضائیه در مورد ادعاهای احمدی نژاد اظهار داشت: در مورد صحبت‌های احمدی‌نژاد و درست یا غلط بودن آن چیزی نمی‌دانم؛ از خودش بپرسید؛ او که زیاد حرف می‌زند.
 
وی درباره نقش قوه قضاییه در آزادی بیان گفت: تبلیغ علیه نظام جرم است و ایستادن در مقابل قانون، دیکتاتوری و جرم است. فحش دادن، تحقیر و توهین به افراد آزادی بیان نیست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها