مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل طی یادداشتی نوشت: وجه تمایز شعار ((حمایت از کالای ایرانی)) این بار نشان از یک جنگ تمام عیار اقتصادی را داراست که حتی مردم هم باید در آن کارزار و جنگ تلاش کنند
کد خبر: ۹۰۰۶۰۷۶
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
به گزارش خبرنگار بسیج از زابل؛ محمدجواد عمرانی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل طی یادداشتی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

مطابق نوروز هر سال مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدایی خود سیاست‌های کلی نظام را تعیین می‌کنند.
با نگاهی به شعار‌های سال‌های گذشته می‌توان امسال را سالی متمایز از سال‌های گذشته دانست.
شعار‌ها در سال‌های گذشته بیشتر خطاب آن به مسئولین بوده، اما آن چیزی که شعار امسال را از دیگر سال‌ها متمایز می‌کند مورد خطاب قرار دادن آحاد ملت و مسئولین است

علی‌رغم اینکه ۳۰ سالی است از جنگ در کشورمان گذشته است فراموش نکنیم که کشور نه از ۳۰ سال پیش بلکه از همان ابتدای انقلاب اسلامی ما با جنگی روبرو بوده ایم و آن جنگ اقتصادی و فرهنگی است.

در نبرد فرهنگی با وجود همه هجوم‌ها و تهاجمات فرهنگی، سربازان و افسران جنگ نرم در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مشغول به نبرد هستند. در فضای جنگ فرهنگی و فیلم و رسانه، اما نمونه‌هایی وجود دارد که می‌توان گفت: نمونه‌های اندکی از موفقیت در فتح خرمشهر‌ها وجود دارد، اما هنوز فتح الفتوح باقی مانده و همه باید در این عرصه تلاش کنند.

در نبرد و کارزار اقتصادی، اما باید بسیار جدی‌تر تلاش کرد. شعار‌های سال‌های اخیر انتخاب شده توسط مقام معظم رهبری در مقوله اقتصاد ناشی از نگاه حکیمانه و حساسیت ایشان به این کارزار بوده است.

در سال‌های گذشته شعار‌ها خطاب به مسئولین و همچنین مردم بوده است، اما وظیفه مردم در آن بیشتر نقش مطالبه شعار‌ها از مسئولین بود، اما وجه تمایز شعار ((حمایت از کالای ایرانی)) این بار نشان از یک جنگ تمام عیار اقتصادی را داراست که حتی مردم هم باید در آن کارزار و جنگ تلاش کنند.

خرمشهر‌ها در پیش است نه در میدان نظامی بلکه در میدان اقتصادی. در این میدان همه با هر نوع نگرش باید به کمک کشور بشتابند.

استفاده از کالای ایرانی و تحقق شعار مقام معظم رهبری مسئله‌ای سخت و پیچیده نیست. دولت به نوعی، صدا و سیما به نوعی، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه از یک طرف باید زمینه را برای تحقق هر چه بهتر این شعار مهیا کنند و آحاد ملت هم با حمایت از تولیدات ایرانی و استفاده از آنها.

به عنوان مثال صدا و سیما باید به عنوان بخشی از حکومت زمینه را برای تبلیغات تولیدات ایرانی، آسان و همچنین تبلیغات کالای خارجی را محدود کند چرا که بسیاری از تولیدات ایرانی کیفیتی به مراتب بهتر از نمونه خارجی دارند. تسهیل در این امر می‌تواند حایز اهمیت باشد.

قوای سه گانه هم هرکدام باتوجه به مسئولیت‌های خود گامی در این جهت بردارند و راه را برای سرمایه گذاری سرمایه گذران هموارتر کنند و به کمک تولید بخش داخلی بپردازند. جلوگیری از واردات بی رویه و برخورد جدی با قاچاق و جلوگیری از فساد‌های اقتصادی از وظایف قوا باشد. در بخش کیفیت صنعت خودروسازی نیز دولت و مجلس باید کمک هم در پی افزایش کیفیت باشند و کار را به جوانان خلاق کشور بسپارند.

مگر عقلی که می‌تواند موشک و سانتریفیوژ و... بسازد از ساختن یک ماشین عاجز است؟ جواب سوال معلوم است چرا که ساختن موشک و صنعت هسته‌ای بدست جوانانی دلسوز سپرده شد، اما آیا صنعت خودروسازی به آن‌ها سپرده شد!

اما در این میان به مانند همیشه ملت ایران باید با هوشیاری از این صحنه سربلند بیرون آید.

زمان آن است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای موجود کالا‌های ایرانی را به جای کالا‌های خارجی بگذارند، وقت آن است همه برای شعار سال پای کار بیایند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای که مایحتاج کارمندان دولت را تامین میکنند، شرکت‌های تعاونی و تمام مراکزی که منبع فروش جنس خارجی بودند هم اکنون زمان تغییر رویکرد است.

فروشندگان و بازاری‌ها به تولیدات داخلی بهای بیشتری بدهند بدون شک رونق اقتصادی دوباره به جریان خواهد افتاد و بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
ارسال نظرات