رئیس بنیاد مستضعفان در میانه:

تاکنون 61 هزار قرارداد املاک علوی واگذار شده است

رئیس بنیاد مستضعفان در آیین آغاز مرحله سوم طرح حمایتی بنیاد مستضعفان در آذربایجان شرقی و اهدای یکهزار فقره قراداد واگذاری عرصه رایگان به مردم میانه، گفت: با آغاز واگذاری عرصه های املاک علوی از سال 1393 در کشور، تاکنون تعداد 61 هزار قرارداد رایگان این املاک به مردم واگذار شده است.
کد خبر: ۹۰۰۶۰۹۷
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: این طرح در راستای دستور مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری قراداد املاک علوی به صاحبان آنها طبق آیین نامه ای که به تصویب هیات امنای بنیاد مستضعفان رسیده است، انجام می گیرد.
وی اظهار کرد: در این راستا تا به حال بیش از 61 هزار قراداد عرصه در سطح کشور از جمله در استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان، ایلام، آذربایجان شرقی و غربی واگذار شده است.
سعیدی کیا اضافه کرد: یکهزار و 450 هکتار از اراضی فوق به ارزش کارشناسی بیش از 10 هزار میلیارد ریال واگذار شد و 99 درصد این واگذاری ها نیز رایگان بوده است.
به گفته وی امسال نیز بنیاد مستضعفان متعهد به اهدای 20 هزار فقره قرارداد واگذاری شده است.
رئیس بنیاد مستضعفان از کسانی که چنین املاکی در اختیار آن هاست، درخواست کرد تا با تشکیل پرونده، برای صدور سند اقدام کنند.
سعیدی کیا از تامین خانه مسکونی برای خانواده های با تعداد دو معلول و بیشتر در سطح کشور از سوی بنیاد مستضعفان نیز خبر داد و گفت: 14 هزار خانوار مشمول این طرح شده اند و تاکنون نیز برای سه هزار خانوار با کمک بنیاد مستضعفان، بهزیستی، بنیادمسکن، سازمان ملی زمین و مسکن و خیرین مسکن ساز، مسکن تامین شده و مابقی نیز تا چهار سال آینده تامین خواهد شد.
وی ادامه داد: از سوی بنیاد مستضعفان زنان باردار روستاهای شهرستان میانه نیز تحت پوشش تغذیه قرار گرفته و با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان سبد کالا در میان آنها توزیع می شود.
سعیدی کیا با اشاره به اقدام بنیاد مستضعفان برای راه اندازی گاوداری شش هزار راسی در شهرستان میانه افزود: زمین این گاوداری از بخش خصوصی خریداری شده و در چند ماه آتی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار