یادداشت/

جنگ برای حمایت از تولید داخلی

حمایت از تولیدات داخلی در کشورهای مختلف جهان یک اصل اساسی است و برای رسیدن به رشد و شکوفایی اقتصادی این مسئله در دستور کار دولت‌های مختلف قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۰۰۶۱۲۶
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، متن زیر یادداشتی است که توسط جواد خدابین  عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی درباره شعار سال ۹۷ نوشته شده است:

جنگ برای حمایت از تولید داخلی

امام خامنه ای در دیدار با مردم آذربایجان شرقی در ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ جنگ واقعی را جنگ اقتصادی بیان کردند و گرفتن عرصه‌های کار و فعالیت و فناوری در داخل کشور را جنگ توصیف کردند. راه و روش پیروزی در این جنگ چیست و چگونه می تواند در این جنگ پیروز شد؟

چگونه باید خرمشهر ها را فتح کرد بدون تخریب و ویرانی؟پاسخ این سوالات در اقتصاد مقاومتی خلاصه می شود.


اقتصاد مقاومتی یعنی مذاکره برای رفع تحریم های داخلی


 به این معنی که باید تحریم های داخلی را از بین ببریم و نگذاریم تولید کنندگان مردم را تحریم کنند یعنی تولید کننده کالا های با کیفیت تولید کند و مردم را مجبور به خرید کالای بی کیفیت نکند یا مردم تولید کننده را تحریم نکنند یعنی از کالای داخلی حمایت کنند و خرید کالای ملی را تحریم نکنند.

دو عامل در اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارند. تقویت تولید ملی در کنار تقویت فرهنگ جهاد اقتصادی نقش مهم و موثر ایفا می کند و نیاز است به صورت موازی مورد توجه قرار بگیرد‌.


اما ممکن است این سوال مطرح شود که حمایت از کالای داخلی چه اثرات و نتایجی دارد‌‌؟

مهمترین اثر کاهش وابستگی به کشور ها و کالاهای خارجی است. کالاهای خارجی کمتر هم استفاده کمتر و در نتیجه نیاز کمتر به ارز را ممکن می سازد‌.

در گام دوم باعث افزایش اشتغال و رفاه عمومی می شود‌ و در نتیجه بازار کنترل و باعث کاهش و کنترل تورم می شود، اما به مساله حمایت از کالای داخلی نباید به صورت کوتاه مدت نگاه کرد.

متاسفانه در بین اقشار مختلف مساله ای در حال رواج است که امسال به دلیل نامگذاری سال توسط رهبر انقلاب، کالای داخلی مصرف میکنیم و تولید را حمایت میکنیم‌.


حمایت از کالای داخلی باید مستمر باشد تا نتیجه مطلوبی داشته باشد. در جواب این نوع تفکر باید گفت که آیا وارد جنگ می شوید جنگ را موقت و یکساله رها می کنید؟ می گذارید دشمن بر شما بتازد یا می جنگید؟


حمایت از کالای داخلی کلید پیروزی در این جنگ اقتصادی است و لازمه پیروزی و فتح خرمشهری دیگر بدون ویرانی و خرابی، فقط با حمایت از تولید ملی به صورت مستمر ممکن است.


حال این ما مردم هستیم که باید پا در میدان گذاشته و با مصرف کالای داخلی وارد جنگ تمام عیار اقتصادی شویم و خرمشهر ها را فقح کنیم.

 

 

جواد خدابین

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار