شهرستان نور از رشد 30 درصدی کانونهای مساجد برخوردار شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نور از افزایش کانون‌های فرهنگی مساجد از 17 کانون به 27 کانون خبر داد و افزود: پیگیری‌های لازم با دعوت از هیأت امنای مساجد برای ایجاد و راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی انجام و به زودی این تعداد به 35 کانون ارتقاء پیدا می‌کند.
کد خبر: ۹۰۰۶۱۷۳
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد محمدی در دیدار با امام جمعه شهرستان نور که به اتفاق معاون قرآن و عترت و مسؤول حراست اداره کل ارشاد مازندران در دفتر امام جمعه انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر 700 بازی رایانه‌ای غیر مجاز وجود دارد که در روند بازی افکار کودکان و نوجوانان را به انحراف و ابتذال می‌کشاند، برخی هم به مقدسات مسلمانان توهین می‌کنند تا جایی‌که در بازی جنگی به کلمه مقدس الله و اسامی ائمه به ویژه علی(ع) گلوله شلیک می‌کنند که در واقع ترویج اسلام ستیزی است.

وی افزود: در بحث موسیقی نیز بر خلاف سالیان نه چندان دور که حتی خروج یک البوم و نوار صوتی با نظارت و ارزشیابی انجام می‌شد امروزه دنیای دیجیتال سبب شده تا با داشتن یک لب‌تاب و میکروفون البوم‌های مختلف تولید و با زدن یک دکمه برای همه منتشر کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به تامین نیاز روز جامعه، تصریح کرد: علاوه بر تقویت موسیقی بومی، سنتی و محلی باید به موسیقی پاپ نیز با نظارت و مدیریت توجه ویژه داشت تا ضمن ایجاد فضای شاد و مفرح از انحراف و ابتذال و موسیقی‌های زیر زمینی جلوگیری کرد.

این مسؤول خاطر نشان کرد: قطعا دشمنان ما در آن سوی مرزها بیکار نیستند و تلاش مضاعف دارند تا حتی متدینان را منحرف کنند مانند شبکه‌های جم که با 12 کانال فعال است، فارسی وان که با پخش اذان خانواده‌ها را فریب می‌دهد و ... که با جذب مخاطب اجناس خود را نیز تبلیغ و به فروش بالایی می‌رساند و از طرف دیگر بی بند و باری و ابتذال را ترویج و هویت زدایی می‌کند.

محمدی از برگزاری جشنواره موسیقی لیلم(موسیقی بومی و نواحی) خبر داد و افزود: گروه‌های مختلف به روستاهای مازندران اعزام و با شناسایی افراد حتی چوپانان که لله‌وا می‌زنند و دعوت از آنان این جشنواره برگزار می‌شود و همین امر سبب شد تا در هفت رشته تخصصی ساز مازندرانی رشد خوبی داشتیم و مهم‌تر اینکه کودکان و نوجوانان علاقه‌مند شدند.

وی با اشاره به وجود سه هزار موسسه فرهنگی زیر مجموعه ارشاد مازندران، اظهار کرد: نگاه ویژه ما کاهش آسیب‌ها است و در برگزاری جشنواره‌ها موضوعات عفاف و حجاب، نماز و نیایش و ... را داریم زیرا معتقدیم نشاط اجتماعی سالم به کاهش آسیب‌ها کمک می‌کند.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با انتقاد از همسو نبودن کارهای فرهنگی، گفت: نهادهای مختلف بودجه فرهنگی دریافت می‌کنند اما کارهای فرهنگی همسو نیست که در این زمینه آموزش و پرورش نقش مهمتری دارد و سایر نهادها نیز باید همسو و در کنار هم فعالیت‌های فرهنگی هنری داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نور نیز در این جلسه از افزایش کانون‌های فرهنگی مساجد از 17 کانون به 27 کانون خبر داد و افزود: پیگیری‌های لازم با دعوت از هیأت امنای مساجد برای ایجاد و راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی انجام و به زودی این تعداد به 35 کانون ارتقاء پیدا می‌کند.

داود فلاح به اجرای تئاتر خیابانی و مدرسه‌ای اشاره و اظهار کرد: توزیع 2 هزار جلد کتاب در مساجد، اصناف، مدارس و تجهیز پایانه مسافربری به کتابخانه از دیگر اقدامات ارشاد در ماه‌های اخیر بود.

وی برگزاری جشنواره موسیقی، اهدای جوایز به برترین‌های پاسخ به سخنان ترامپ و عکس راهپیمایی 22 بهمن با همکاری ستاد نماز جمعه را از دیگر اقدامات ارشاد نور عنوان کرد و گفت: دید باز و نگاه خیرخواهانه امام جمعه شهرستان پشتوانه عظیم فرهنگی، هنری و معنوی در ادامه راه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار