امام‌جمعه شاهرود در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود گفت: دانشجویان با کسب مهارت بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه دیگر تحمیلی بر دولت نخواهند داشت و خودشان می‌توانند به‌عنوان کارآفرین ایجاد شغل کنند.
کد خبر: ۹۰۰۶۲۱۲
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

مهارت آموزی به جای مدرک گرایی در دانشگاه‌هابه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود بابیان اینکه از تئوری مدرک دادن باید فاصله گرفته و به سمت مهارت‌آموزی گام برداریم، اظهار کرد: دانشجویان با کسب مهارت بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه دیگر تحمیلی بر دولت نخواهند داشت و خودشان می‌توانند به‌عنوان کارآفرین ایجاد شغل کنند.
وی بابیان اینکه علیرغم فراز و نشیب‌های گوناگون در بدنه اجتماع باید دانشگاه‌ها به امید افزایی نسل جوان کمک کنند، تصریح کرد: این وظیفه همگان و ازجمله اساتید دانشگاه‌ها است که امید به دانشجویان را در اولویت خود قرار دهند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود بابیان اینکه دانشگاه به‌عنوان مبنای علمی می‌تواند در تحقق شعار سال کمک کند، افزود: نام‌گذاری شعار سال تنها شعار نیست و برای تحقق آن این مهم می‌طلبد تا در مذاکرات و پایان‌نامه‌ها مبانی علمی آن را با مذاکرات و پایان‌نامه‌ها تکمیل و به جامعه تزریق کنند، تعصب به‌جا در حمایت از کالای ایرانی می‌تواند آینده کشور را تضمین کند.

مهارت آموزی به جای مدرک گرایی در دانشگاه‌ها
تحصیل ۳۲ هزار دانشجو در شاهرود
فرماندار شاهرود نیز در این مراسم بابیان اینکه این شهرستان ۱۵ مرکز آموزش عالی دارد، ابراز داشت: در ازای هر شش نفر شهروند شاهرودی یک دانشجو در دانشگاه تحصیل می‌کند و از مجموع ۳۲ هزار دانشجو در شهرستان ۲۸ درصد بومی و الباقی مهمان این شهر هستند.
سید محمدرضا هاشمی بابیان اینکه رویکرد مهارت‌آموزی باید در دانشگاه‌ها تقویت شود، تصریح کرد: زمانی مهارت‌آموزی در اولویت آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها باشد دانش‌آموز و دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال را نخواهد داشت.
وی بابیان اینکه پایان‌نامه دانشجویان باید بر اساس نیاز روز جامعه باشد، افزود: با حمایت از کالای ایرانی با محوریت کالای شاهرودی عدم وابستگی به خارج، کاهش بی‌کاری و بی‌اثر کردن تحریم‌ها را خواهیم داشت بنابراین راهکار‌های دانشجویان در خصوص تحقق شعار سال در قالب پایان‌نامه می‌تواند به پیشرفت و بالندگی شهرستان کمک کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها