اولین مراسم سالگرد شهادت شهید مدافع وطن، تکاور شهید روح الله عالی و دومین سالگرد شهدای مدافع حرم، شهیدان شیبک و کیانی در مسجد جامع زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۶۲۴۵
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، فرمانده قرارگاه شهید میرحسینی سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: خون شهدای مدافع حریم ولایت باعث پیروزی عراق و سوریه شد و امنیت این کشور به برکت خون این شهدای والا مقام است.

سردار اشعری با اشاره به حضور گسترده ی مردم در این مراسم افزود: این حضور باشکوه نشانه این است که راه این مردان پاک ادامه دارد و دفاع از ارزش ها همچنان در مردم انقلابی جاری ست.
 همچنین آیت الله سید ضیاءالدین طباطبایی یکی از علمای سرشناس، سیستان وبلوچستان دراین مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء به ویژه شهیدان کیانی، شیبک و عالی اظهار داشت: شهیدان راست‌قامتانی هستند که عاشقانه، در راه اسلام و آرمان‌های انقلاب به مجاهدت برخاستند و با جانفشانی و گذشت از مال و جان خود، عزت و اقتدار را برای نظام به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند و والای شهادت در دین مبین اسلام افزود: جایگاه شهادت به قدری ارزشمند است، که حتی ائمه و امامان معصوم(ع) نیز از توفیق شهادت بهره‌مند شده اند.

آیت الله طباطبایی به اهمیت جایگاه اهل بیت(ع) در قرآن پرداخت و تصریح کرد: پیامبراکرم(ص) فرمودند، من دو چیز را در میان شما به یادگار می‌گذارم، یکی قرآن و دیگری اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: پیامبران و امامان برای تفسیر مفاهیم قرآن کریم مبعوث شدند، و در این راه به شهادت رسیدند، و این مهم بیانگر این است که در عصر حاضر نیز باید به قرآن این کتاب الهی توجه شود و فقط به خواندن آن اکتفاء نشود، بلکه باید به دستورات آن نیز عمل نماییم.

وی با اشاره به اینکه، انسان نباید گرفتار مادیات و امور دنیوی شود، تصریح کرد: فردی که برای تامین مخارج زندگی و خانواده اش تلاش می‌کند، به عنوان یک مجاهد در راه خدا شناخته می‌شود.

این عالم سرشناس استان ثروت‌اندوزی را آفت جامعه انسانی دانست و گفت: بسیاری از انسان‌ها مال و ثروت را از طریق تلاش و راه‌های حلال بدست می‌آوردند، اما دارایی خود را صرف امور غیرانسانی می‌کنند، و این هم یک آفت است.

گفتنی است در این مراسم پیام سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به خانواده شهدای مدافع حرم و شهیدان وطن قرائت شد.
 
شایان ذکر است: شهیدان عقیل شیبک و حسینعلی کیانی در تاریخ 21 فرودین ماه 95 در دفاع از حریم ولایت در نبرد با گروهک تروریستی داعش در سوریه به شهادت رسیدند.

همچنین شهید تکاور روح الله عالی هم در تاریخ 21 فرودین ماه 96 در عملیاتی علیه اشرار در منطقه ی کورین زاهدان به شهادت رسید.
ارسال نظرات